tirsdag 26. mai 2009

Tirsdag - Rotete og litt trist.

Jeg hadde glemt at savn kunne gjøre så ufattelig vondt. Det er så altoppslukende og overveldende at jeg ikke skjønner hvordan jeg klarer å skrive dette. Vet ikke engang hvorfor jeg gjør det; gjør det vel bare for å slippe å tenke. Alt for å slippe å tenke. Jeg kjenner det gjennom armene, beina, magen, hjertet ... Det er ikke meininga å være dramatisk, men akkurat slik føles det. Auu. Det er så uvirkelig vondt. Det føles som om jeg rives opp innenfra, og jeg kommer ikke til å bli helt hel igjen før jeg møter Alexander igjen!

Jeg har i alle fall hatt noen herlige dager å se tilbake på. De var fantastisk ubeskrivelige, og jeg vet ikke hvor mye jeg klarer å skrive om det. Alt er viklet inn i hverandre, og tankene mine er et eneste kaos og følelsene likeså. Hvis jeg prøver å tenke tilbake litt, kan det være jeg blir i bedre humør. Ikke føle, ikke føle ...

Men først: Onsdagskvelden dro jeg til Louise. Der var Mari, Ragna, Karoline, Fride og Camilla(søskenbarnet til Louise) også. Utrolig koselig å være der igjen! Vi sang SingStar, så grand prix dvd'en, spiste taco og skravla masse. Hadde rett og slett en herlig kveld! Jeg måtte dra hjem litt tidlig; for hadde selvfølgelig ikke pakka. Pappa henta meg rundt halv elleve. Da jeg kom hjem, var mamma meget stolt over å vise fram de nye hagemøblene. Ganske koselig da, sånn egentlig! Tante Lena og onkel Ola var der en tur, og så var det bare å sette i gang med pakkinga. Det gikk egentlig ganske fort. Jeg fikk dessuten et nytt kontantkort, noe som kommer godt med.

Heldigvis tok det ikke så altfor lang tid før jeg sovna, utrolig nok. Dagen etter var det opp i titida. På med uniform og av sted til sommersamling. Været ute var helt greit, så vidt jeg husker. Vi marsjerte litt sammen med noen andre korps(ganske vrient å marsjere når alle slår i sin egen takt) og så hadde vi en OK innmarsj. Korpset spilte bra. Å bli igjen til fellesnummeret var ikke aktuelt; det var ikke før klokka fem, så ville aldri ha rukket det. vi så i alle fall på resten av korpsa som marsjerte inn, før vi dro hjem. Timene framover ble brukt på lesing av ei merkelig nok; "Ekspert på å rødme", en liten prat med Alex og middagsspising med folka. Jeg kjente virkelig at glade dyr danset rundt i magen min! Eller noe sånt.

Vi kom til flyplassen og heldigvis var alt i rute! Det hadde vært veldig typisk at det hadde vært forsinka, men det slapp jeg altså. Faktisk var det eksepsjonelt fine flyforhold!

I Oslo måtte jeg vente ei stund; jeg vet ikke helt hvor lenge, og da kan du tro det gikk sakte. Uansett; flyet skulle omsider gå til Stavanger. Også denne flyturen gikk kveldig bra, og plutselig, før jeg visste ordet av det, hadde vi landa på Sola(haha). Ei dame fulgte meg inn i flyplassen, og lenge før jeg venta det hørte jeg plutselig stemmen til Alex! Det var så utrolig herlig!!

Jeg, Alex og hans supersøte søster, Malin, fant heldigvis bagasjen min fort, og så rakk vi akkurat flybussen. Det var så koselig! Vi bytta buss i byen, og endelig var vi framme. Det var så utrolig koselig å se huset hans, og ikke minst det koselige rommet hans! Jeg fikk hilse på enda flere av familien hans; veldig kule folk altså. Ganske ulikt fra min familie; der var det nesten alltid liv, mens hjemme er det skikkelig stille. Jaja, forandring fryder. Veldig også faktisk!

Chris, en kompis av Alex, kom en tur på besøk. Han var sinnsykt morsom! Vi brukte egentlig tida på å sitte å snakke, og så gikk vi tur med Nico. Nico er en stor og super hund!

Ok, vi sto vel opp i ettida eller noe sånt på fredag. Vi gjorde ikke noe spesielt før litt ut på dagen. Da dro vi til byen. Jada, vi fant både Rema og Yougurt naturell! En skummel mann skremte oss litt, men ellers gikk det fint. Endelig fikk jeg hilse på mora til Alex. Hun var kjempesnill! Jeg likte henne med en gang, og vi hadde noen skikkelige koselige timer der vi satt og skravla, spiste potetgull og gulrøter med dip, og spagetti med kjøttdeig. Godt var det!

Det var tydeligvis dagen for god mat, for da vi kom hjem, sto tacoen ferdig. Deilig. Etter matne og hotel cæsar(som slutta ganske spennende! Jeg kan ikke tro at det er sesongslutt allerede), gikk vi ned og fant ut at vi skulle høre lydbok; "Klasseturen". Vi ble meget oppslukt.

Vi ble med Nico og Christian en tur på butikken, hvor vi kjøpte Smash og Jubelbrus! Det må være første gang jeg smaker det. Det var godt da! Senere var vi på Shell for å møte noen folk Alex kjenner. Det var skikkelig deilig ute! Herlig.

Jeg klarte ikke å skrive mer i går; det skjedde så mye og samtidig ingenting. Hadde en hel grei dag i går da; spiste pastasalat, var på foreldrmøte på musikkskolen angående kornett(jeg må øve litt mer fant vi ut, men ellers var det ikke noe spesielt), og så var jeg på korps. Jeg var så trøtt at jeg trodde jeg skulle dette sammen. Da jeg kom hjem, prata jeg litt med Elisabeth, som endelig er ferdig med den store oppgava si, og så prata jeg med Isabel. Veldig koselig! Sommerferien nærmer seg, sånn btw. Dessuten vant Ålesund over Stabæk, 1-0. Hvem skulle trodd det? Ikke jeg i alle fall, skal jeg være helt ærlig.

Ok, da prøver man å fortsette med helgas begivenheter. Lørdagen var en herlig dag! Sløvt og koselig og akkurat sånn det skal være. Vi leste ferdig "Klasseturen" og begynte på "Pitbull-Terje blir ond". Åå, for ei utrolig søt bok!

På kvelden stakk vi på et eller annet sånt gatekjøkken. Så kjøpte vi Chips, Hamburger og Cola. Jeg har brukt altfor lite penger denne helga ...

Søndagen var en trist dag! Kjempefin, men utrolig trist. Tårene kom til og med før jeg hadde dratt. Da jeg satt på flyet ... Det var rett og slett grusomt. I morgen, altså onsdag, er det en måned til jeg ser Alex. På lørdag er det bare fire uker. Det føles bare så sinnsykt lenge til nå, siden alle dager tar så lang tid.

Ok, hva skjer framover da? Det skjer en del, skjønner du. I dag er forresten sangtimen avlyst. Solveig ringte i går og sa at jeg hadde gjort det bra på audition. Det hadde jeg ikke trodd, men ble glad for at hun sa det i alle fall. Altså vet jeg ikke helt hva som skje verken i dag eller i morgen. Må egentlig begynne å finne kjole til avslutningsballet, men treig som jeg er så drøyer det nok litt. Dessuten, som jeg vel har glemt å fortelle(beklager rotete og usaklig blogginnlegg), skal vi ha prøvemuntlig. Jeg kom opp i RLE. Kjedelig, men overkommelig. I dag fikk jeg vite at temaene(ja, temaene) skal være "Bibelen" og "Hinduismen". Skal framføre i sjettetime på torsdag, tror jeg. Vi skal snakke i 7-10 minutter, og vi får ingen spørsmål. Vi har visst tyskframføring på torsdag; skal snakke i fem minutter om ei reise. Tenkte jeg skulle snakke om Polenturen. Uansett; det er mye vanskeligere å snakke i fem minutter på tysk enn ti minuter i RLE. Jaja, får prøve å jobbe og konsentrere meg om andre ting nå da.

Til helga er det korpstur til Kristiansund. Blir koselig det! Vi skal være der til søndag, og så er det jo pinse på mandag, så da har vi en ekstra fridag. Det skader så absolutt ikke. Torsdag, 4. juni, er det avslutningsball. Gleder meg litt, men ikke sånn overmye enda i alle fall.

Den helga der er det gla'dag på søndagen. Korpset skal spille, og jeg skal tydeligvis synge. Hva vet jeg ikke enda; det tar vi seinere.

Den uka som kommer, reiser Alexander til Kroatia. Hva jeg skal gjøre da, uten å få snakka med ham på ei uke, vet jeg ikke helt, men den tid, den sorg. Trinnet skal i alle fall på overnattingstur ei natt; blir gøy tror jeg. Lørdagen, 13. juni, har jeg bursdag! Jeg gleder meg sinnsykt mye. Jeg elsker å ha bursdag; folka, meldingene ...

Uka etter er det faktisk muntlig! Helt seriøit. Jeg kødder ikke. Det er sykt. Den uka går altså med til muntlig. Mandagen etter er det avslutning. Det blir trist! Slutten på klasse 10D. Det er rart. Veldig rart. Likevel gleder jeg meg sinnsykt til sommeren!

Resten av den uka skal bestå av nyting av tid sammen med vennene mine, pakke og sånn, før det er leir! Lørdag 27. juni ser jeg Alex og mange av de andre skjønne folka igjen. Det er bare å holde ut.

Dagens person: Silje.
Morgendagens person: Sandra.

Ok, men da er det musikalsynging. Jeg skal ha solo på "I Dreamed A Dream", tror jeg! Ble utrolig glad for å bli spurt. Vi skal synge på avslutninga. Snakkes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!