fredag 15. mai 2009

Fredag - Koselighet på meget høyt plan.

Heihei.

Jeg er sliten, men på en sånn sykt god måte. Føler for å skrive blogg, nå som jeg er såpass glad og fornøyd med det meste. Det føles herlig altså! Før jeg glemmer det:

Dagens sang: Evanescence – Thoughtless. Den er fantastisk, seriøst! OK da, den er egentlig Korn sin, men jeg liker Evanescences versjon mye bedre, bare sånn det er sagt! Jeg vet ikke om jeg har nevnt det, men Amy Lees duett med vokalisten i Korn(Jonathan?) på ”Freak On A Leash” er også fantastisk. Tenk å få synge duett med ditt eget idol? Det må være helt utrolig spesielt og ufattelig herlig. Sånn btw er det fire band jeg virkelig vil på konsert med: Megadeth, Metallica, Slipknot og Evanescence! Black Sabbath, AC/DC, Trivium, Nightwish og mange flere hadde så absolutt ikke skada de heller, men de fire banda er høyeste prioritet. Jeg håper at jeg i alle fall får oppleve to av dem!

Det har faktisk skjedd en del de siste dagene, og det begynner jeg å merke nå. I går, de to siste timene, fikk vi beskjed om at vi skulle ha naturfag. Var ganske lite innstilt på det, for å si det sånn! Det skifta heldigvis rimelig fort, da vi fikk vite at vi skulle gå rundt Vassetvannet i solskinnet. Det var utrolig fint! Kunne bare gå i t-skjorte jo. Det er ikke ofte altså. Jeg gikk for det meste sammen med Sandra og Skinnjakkegjengen. Artig, spesielt da vi stemte i med ”A tout le monde” alle sammen.

Etter skolen(vi fikk faktisk fri litt tidligere også) rusla jeg og Birgitte hjemover. Vi kjøpte pizza, og så stakk vi opp til henne for å skravle og lese Sulaposten(ny havn var hovedoppslaget, så det sier sitt om hvor mye interessant det står der). Vi var dessuten sinnsykt sultne, så pizzaen smakte godt! Brått fikk vi det travelt, og så bar det av sted til pianotimen. Hadde det faktisk så travelt at jeg tok med meg Birgittes sekk i stedet for min egen, og hadde derfor ikke pianoboka. Jaja, det gikk fint det. Birgitte møtte meg igjen etter timen, og hun tok heldigvis med sekken min(ikke at jeg hadde så sykt mye viktig der da men). Jo, forresten har jeg kjøpt DVD fra Sula grand prix! Må jo ha den vettu.

En busstur og litt lesing senere, var det tid for korps. Vel, der var vel ca ti stykker eller noe sånt. Tinestafetten la beslag på over halvparten av korpset, samt eksamenlesing og jobb sikkert. Altså var jeg omtrent den eneste som spilte melodi. Fikk det heldigvis til da; og det var bra, for nå hørte jeg ganske godt også. Jaja, var en helt grei korpsøving det, har ingenting å klage på. Så hotel cæsar og sånn da jeg kom hjem, før pappa henta meg, og jeg endelig kunne dra ut til Sandra! Vi må jo utnytte at vi har fri en fredag, så derfor bestemte vi at jeg skulle overnatte. Den kvelden var så herlig at det blir vanskelig å beskrive. Vi var på Bunnpris og kjøpte inn godteri(masse) og nydelige jordbær. MMM. Vi skravla masse, lo, sang, hørte på musikk, skravla enda mer … Helt topp var det, akkurat som jeg visste at det kom til å bli! Vi sovna ganske tidlig, tror jeg. Vet egentlig ikke helt. Sov i alle fall veldig godt, og vi var rimelig uthvilte klokka halv elleve. Den koselige dagen begynte med en herlig frokost bestående av brødskiver med jordbær og sukker på. Ja, tro det eller ei er det utrolig godt! Etter en del fram og tilbake, ble det bestemt at vi skulle stikke på Moa. Vi hadde god tid, sånn egentlig, men det ble til at vi måtte kaste oss på sykkelen og rase av gårde. Og det var faktisk så vidt vi rakk bussen som gikk 12:50. Forresten møtte vi Marita, så det var vi tre som dro sammen.

På Moa møtte vi Helene og Birgitte, og så ble det jo litt shopping. Jeg kjøpte imidlertid ingenting, annet enn MC.Flurryis, som var hovedårsaken til at vi dro på Moa(haha). Jeg og Birgitte hadde en del å gjøre, så vi tok 14:40-bussen hjem. Eller; det var da den skulle gå. Vi hadde sett feil, så bussen gikk ikke før klokka tre. Det gjorde ingenting da; det var fint vær, og tida gikk rimelig fort.

Da jeg kom hjem, trente jeg litt, pakka ut og gjorde meg klar for sang. Det ble en veldig koselig time, men var sliten og hadde ikke spist siden frokost(bortsett fra isen da), og det merka jeg godt. Var vanskelig å synge, virkelig. Uansett; glad for at jeg fikk den timen altså!

Dro rett videre til Helene etterpå, og etter å ha skravla og fylt ut et par innfyllingsting på Nettby(bare muntlig da, hehe), var vi klare for å dra på spinning. Jeg har prøvd det en gang på kurs, men aldri prøvd det på et treningssenter. Seriøst! Spinning må være treninga for meg. Det har jeg egentlig visst lenge. Å sykle til musikk er utrolig godt. Jeg kjenner at jeg bruker kroppen, og jeg har kontroll over hvor mye jeg vil gi. Jeg kjørte meg selv virkelig hardt; skrudde motstanden høyt og levde meg ganske mye inn. I begynnelsen hadde jeg litt problemer med å skjønne når vi skulle sitte og stå og sånn, men det gikk fort over, og snart var jeg inne i greia. Har store planer om å dra på spinning flere ganger altså!

Nå skjer det egentlig ganske lite. Har prata en times tid med Alex; herlig! Bare 6 dager til jeg skal til ham! Jeg husker det blogginnlegget hvor jeg klaga over at tida gikk så sakte. Da var det fem uker til. Når jeg har holdt ut så lenge, i over 40 dager faktisk, må jeg vel klare disse seks siste. Tror nok at det skal gå da. I morgen kommer mest sannsynlig Sandra og Camilla en tur, og søndag er det jo 17. mai. Mandag og tirsdag blir vanlige dager, men onsdag skal jeg på audition. Skal møte opp tidlig, så jeg får varma opp og sånn. Blir kjempespennende! At det bare blir to og en halv skoledag neste uke, skader faktisk ikke i det hele tatt. Jeg har nemlig en følelse av at de timene vil gå meget, ufattelig sakte … Saktere enn vanlig til og med. Savn er så fælt noen ganger. Ofte også. Jeg blir så overvelda og så hjelpeløs. Gruer meg så sinnsykt til at jeg drar fra Alex. Tenker selvfølgelig minst mulig på det, men jeg kan formelig kjenne den intense tomheten og det overveldende, altoppslukende savnet. Nei, den helga der skal seriøst nytes til fulle! Ingen som helst tvil om det nei.

Men da har jeg ikke så mye mer å skrive. Vet ikke hvordan det blir med blogginga fremover. Vi får nesten bare se. Blogging er et fint tidsfordriv så …

Apropos tidsfordriv; hvordan kan jeg få tida til å gå? Jo, det er greit så lenge det skjer noe. Jeg har heldigvis fått bøker, og jeg har audition å øve til og venner jeg kan være sammen med og folk å snakke med som gjør at tida går mye fortere! Er sinnsykt glad for at jeg har dere, mennesker. Dere er lyspunkt, alle sammen, alltid! Jeg må bare passe meg for ingentinggjøringa, for da tar en time tusen år og et sekund en halv evighet. Det går ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!