torsdag 28. mai 2009

Torsdag - Sløve greier.

Hei!

I dag er jeg egentlig ikke i bloggskrivingshumør, men skriver litt likevel jeg. Har en følelse av at dette innlegget blir en smule kort, men det får så være. Jeg er nemlig utrolig trøtt, og dessuten har det skjedd ganske så lite i det siste!

Jeg fikk litt av et sjokk på tirsdag. Jeg pleier vanligvis å være ganske strukturert og oppdatert på hva som skjer. Derfor ble jeg utrolig forskrekka da pappa plutselig minte meg på at jeg skulle spille på et gamlehjem den dagen. Da han sa det, var det faktisk under en halv time til. Jeg må ha vært helt borte den siste tida. Uansett; vi dro ut, og jeg spilte ”Vilia” på kornett. Jeg hadde ikke noen form for akkompagnement, så følte meg veldig sårbar. Heldigvis gikk det bra!

Herregud, jeg skjønner ikke at det går ann å være så trøtt. Det er seriøst nesten skummelt.

Ok, samma det. Tirsdagskvelden skjedde det rimelig lite, bortsett fra at jeg snakka lenge med Ida! Det var sykt gøy. Og vi fant ut en herlig ting; Ida kommer mest sannsynlig hit til Sula neste helg! Det hadde vært så herlig at jeg mangler ord for å beskrive det. Jeg trenger Ida nå. Det gjør jeg for så vidt alltid.

Onsdagen skulle bli brukt på forberedelse av prøvemuntlig. Brått fant jeg ut at det var en liten undertekst i oppgava jeg hadde oversett; jeg skulle visst fordype meg i en av bøkene i Bibelen. Jaja, kunne litt, så det ble Salmene. OK det. Kjente imidlertid at gårsdagen var en skikkelig kjip dag! Alt var bare tungt og irriterende og kjedelig. Seriøst. Forresten tok vi klasse og trinnbilde også i går. Heldigvis var det opplett akkurat da; ellers har det regna masse i det siste, og det letter ikke akkurat humøret så mye. Onsdagskvelden ble heller ikke brukt på noe som helst fornuftig; litt øving til RLE og tyskframføringa i dag, lesing, og jordbærspising! Det var godt da. Nå er jeg nesten ferdig med ”Ekspert på å rødme”, btw.

I dag var i alle fall dagen litt bedre. Tyskframføringa gikk bra, overraskende bra faktisk, og i fjerdetimen fant jeg ut at jeg kanskje skulle lage en enkel Powerpoint. Oddny mente at jeg trengte treninga, så Erik kom bort og hjalp meg med å lage en. Tusen takk for hjelpa, Erik! Utrolig bra gjort av deg. Å finne bilder er nemlig ikke helt min sterkeste side …

Siste timen hadde jeg altså framføring, og det var egentlig litt fint å ha Powerpoint, som omtrent alle andre. Jeg skalv så sinnsykt! Hadde et par nervøse rykninger(i følge folka, haha), men huska det meste av det jeg hadde planlagt å si, og det er jo tross alt det viktigste. Vi får karakter i neste uke, men dette var faktisk en av de framføringene jeg er mest fornøyd med. Det blir vel det siste jeg framfører for klasse 10D? Ikke umulig.

Jeg og Helene ble med Birgitte hjem. Vi var skikkelig treige, så det ble ikke så lenge vi rakk å være der. Satt i alle fall en stund ved kjøkkenbordet og spiste sjokoladeboller og prata! Pianotimen min var også grei. Jeg skal visst spille på avslutningskonsert torsdag 11. juni. Ellers; neste torsdag har jeg min siste pianotime på musikkskolen noensinne!

Ellers kommer jeg egentlig ikke på så mye mer å skrive. Jeg vet ikke helt hva jeg skal fordrive tida med i dag, siden det ikke er korps. Må i alle fall pakke til korpsturen i morgen! Reiser i femtida, og kommer hjem søndagskvelden. Det gjør godt at vi har fri mandagen også, så får jeg sovet ut. Skoledagen i morgen blir heldigvis også sløv(for min del hvert fall); skal bare se på framføringer og ha kunst og håndverk. Overkommelig, så absolutt.

Ok, men da snakkes vi vettu. Kos deg masse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!