fredag 1. mai 2009

Fredag - Deilig med langhelg ja.

Heija.

Da har jeg funnet ut at jeg skal skrive blogg, for når jeg har opplevd noe fint, føler jeg for å skrive det ned for å bevare det. Likevel er det litt vanskelig å sette ord på også, så om dette blogginnlegget blir så bra, det tviler jeg egentlig på.

Først av alt; er det ikke sinnsykt herlig at det bare er fredag? Jeg har en skikkelig lørdagsfølelse i kroppen, og da er det herlig å innse at det bare er fredag. Nå sitter jeg og ser på tirsdagens Paradiseepisode på TV3. Elisabeth kom hjem i sted. Supert; det blir mye mer liv i huset da! Vi så film fra Langevågskirka og korpskonserten, og så har jeg sett hennes kule, snakkende iPod! Jeg er egentlig imot iPod, men hennes var faktisk ganske så kul. I kveld blir det vel biff med familien. Kan bli koselig det!

Ok, i går etter skolen prata jeg lenge med Alex. Det var, og det trenger jeg vel nesten ikke si en gang, sykt herlig! Jeg får alltid nye krefter og nytt pågangsmot etter at jeg har snakka med ham. Jeg og pappa dro en tur på butikken, for å kjøpe inn godteri til kvelden. Det sto mellom Ananas og Pærebrus, men valget falt til slutt på Ananas. Ellers kjøpte jeg melkesjokolade med Daim. Det er jeg egentlig lei av, men brått fikk jeg sinnsykt lyst på det! Hehe. Tok dessuten med potetgull med Havsalt. Har funnet ut at det er utrolig godt!

Pakka da jeg kom hjem, før det var på tide å kle seg ut som pirat. Så veldig kul ble jeg ikke akkurat, men det funka. Morsomt var det! Helene og folka plukka meg opp kvart på sju, og vi dro til Sandra. Der var Marita og Silje allerede! Vi satt egentlig først i en time og skravla, om alt og ingenting. Snart var det tid for å begynne å lage i stand maten. Jeg og Silje lærte noe helt nytt; nemlig å stikke hull på lefsepakken med en gaffel. Man lærer så lenge man lever, liksom. Joda, omsider kom Birgitte, og vi kunne endelig begynne å spise! Nam. Jeg elsker taco; det gjør faktisk hele gjengen. Forresten; gjett hva Birgitte hadde med? En pærebrus pluss melkesjokolade med Daim! Ikke dårlig. Etter maten var det kåring av beste kostyme. Jeg fant ut at jeg ikke hadde så mye grunnlag for å stemme, så jeg droppa det. Birgitte vant. Hun er utrolig kreativ og kledde seg ut som hippie. Digger henne!

Birgitte var virkelig i slaget. Hun hadde laga en utrolig kul quiz. Musikk, samfunnsfag, allmennkunnskap, og til og med et spørsmål om hver av oss i gjengen! Jeg og Silje var på lag, og så var Sandra, Marita og Helene på det andre. Noen spørsmål sleit vi med(konveks??), mens andre fikk vi ganske bra til. Noe helt sykt var at begge laga fikk 26 poeng! Det var akkurat som om skjebnen hadde bestemt seg for at ingen av oss skulle vinne, i frykt for at det skulle oppstå splittelse i gjengen. Haha, neida.

Etter quizen var det tid for brownies og sjokolademosspising! Åå, det var sinnsykt godt. Seriøst. Endelig skulle jeg få se ”Twilight”. Boka, ”Evighetens kyss”, leste jeg faktisk lenge før Twilight-hysteriet begynte. Jeg skjønner det egentlig godt; både filmen og boka er veldig bra! Etter filmen var det mer skravling, men klokka var nesten ett, så vi gikk opp på rommet til Sandra, slo ut soveposene våre og fordelte senger. Jeg og Marita fikk sove på sofaen. Vi fant ut at å gjøre ryggløft i en sofa var ekstremt tungt! Hvorfor vet jeg ikke. Jeg vet ikke helt hva klokka var da vi sovna; over to var den i alle fall. Klokka sju fant Sandras kjære alarm det for godt å ringe. Tre ganer! Den var sykt irriterende, men hele greia var ganske morsom også, så jeg begynte å le. Heldigvis sovna jeg fort igjen, og ganske nøyaktig klokka ti begynte vi å bevege på sos igjen. Vi brukte resten av dagen, kort fortalt, på spising av taco og kakerester, skravling, SingStar(hadde glemt at det var så morsomt!), og så så vi ”Yes Man”, en ganske så genial film. Dessuten kunne vi endelig begynne å spise godteriet vårt. Vi var så kvalme dagen før at vi sparte det. Pappa henta meg og Helene i tretida. Tusen takk for en herlig overnatting, jentene mine! Jeg har funne t ut(jeg har egentlig visst det ganske så lenge) at jeg er utrolig heldig som har dere alle sammen. Jeg håper virkelig at vi klarer å holde kontakten, selv om vi blir spredd etter ungdomsskolen.

Jeg har egentlig ikke tid til å skrive så mye mer. Skal gå en tur rundt Valen sammen med mamma og Elisabeth. Vi snakkes.

Rakk visst ikke å publisere før etter turen. Det var skikkelig herlig! Været er så fint. Vi var innom mormor og morfar en tur; tante-Karro har kommet hjem. Gøy å se henne igjen! Nå er det straks middag. Ha det fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!