tirsdag 2. juni 2009

Tirsdag - Oppdateringer og sånn.

Tid for bloggskriving! Herlig. Egentlig er jeg i godt humør nå, til tross for at det er tirsdagsmorgen og skole igjen. Det er bare det at det er så deilig å slippe mandagen med tysk, matte og naturfag. I dag er det bare sløve fag; studietid, musikaløving, og kunst og håndverk i stedet for gym. Alle fredagene går nemlig ut! Tenk; ingen flere fredager her på skolen. Dessuten er det sangtime i dag. Da blir det vel øving til gla'dagen, tenker jeg! Gleder meg til å synge igjen i dag.

Ellers; søndagskvelden kom farfar en tur, så vi satt på altanen og spiste vafler, is og jordbær. Seriøst; har ikke gjort annet enn å spise denne helga! Jaja, det er jo snart sommer. Merker at motivasjonen er rimelig laber hos de fleste.

På mandagen sov jeg utrolig tungt. Jeg våkna klokka elleve, men sovna faktisk igjen. Kom meg da opp nærmere ett. Jeg dro til Silje, og vi ble sittende og prate litt før vi stakk ned til Storkiosken. Der kjøpte vi smågodt, før vi stakk bort til Sandra. Hadde noen skikkelige sløve og koselige timer! Jeg og Silje gikk bort igjen til henne, og så på NRK Super(Superquiz, wee) i en halv time. Jeg følte meg stolt da jeg klarte å svare på nesten alle spørsmålene, før Silje minte meg på at jeg var over dobbelt så gammel som deltagerne. resten av mandagskvelden, etter at jeg kom hjem altså, ble i grunn ikke brukt på noe fornuftig.

Noen mennesker er så heldig å komme opp i muntlig i dag! Ikke at jeg vil opp, men det er så tragisk at vi ikke begynner med greia før 15. juni. Skulle gjerne blitt ferdig tidligere. Håper i alle fall at dere som kommer opp, får det faget dere vil ha!

Hva skjer framover? I morgen har jeg ikke helt lagt planen for. Kanskje det blir Dolly, i alle fall. Torsdagen skal jeg som sagt ha min siste pianotime, og så er det avslutningsball! Blir sikkert kult. Jeg kommer ikke akkurat til å se så veldig vakker ut; skal ha en svart kjole, men har ikke bestemt meg for håret enda. Orker liksom ikke å stresse, selv om alle andre gjør det. Vet ikke hvorfor, men bryr meg egentlig ikke så mye. Fredagen får vi avspassere! Det blir godt. Derfor er denne uka så absolutt overlevelig. Ikke nok med det; men fredagsettermiddagen kommer min kjære Ida! Det blir så herlig. Jeg vet ikke helt hva vi skal finne på i helga; tror vi skal finne på noe med Marte, og så må jo Ida overvære bygdas Gla'dag. Tenker det går greit, egentlig. Dessuten skal vi jo få tid til masse prating! Det trenger jeg, for Ida har alltid noe bra å si. Ser ikke bort fra at det blir litt godterispising denne helga også.

Fra mandag til tirsdag, neste uke, skal hele trinnet på overnattingstur! Blir faktisk ganske morsomt, tror jeg. Vi skal på Svinøya(av alle ting). Aner ikke hvor det er hen, men. Der er ikke strøm eller noen ting, og vi skal mest sannsynlig grille og sove i telt. Gleder meg! Onsdagen og torsdagen er rimelig vanlige(vi slipper heldigvis å skjære i kuøyer, som vi egentlig skulle gjøre i naturfagen). Fredagen har vi fri igjen; skal avspassere på grunn av Polenturen. Ikke dårlig. Den helga skal jeg sikkert feire bursdagen min, på en eller flere måter. Så gøy!

Så begynner da muntliguka. Den blir kjip. Onsdag 17. eller torsdag 18. juni skal det skje. Jeg gruer meg ikke så mye, enda, men det kommer vel. Det blir ganske så skummelt at en annen sensor, som ikke er her fra skolen, skal vurdere meg. I de tider får vi vel igjen de skriftlige eksamenene. Jeg tror egentlig ikke at det gikk bra. Greit, kanskje, men ikke bra. Er egentlig ganske flau over stilene mine, i alle fall den på bokmål.

Mandagen etter, altså den 22. juni, er det avslutning! Utdeling av vitnemål og underholdning. Blir kjempefint, og kjempetrist, og veldig spesielt.

Men da må jeg nesten stikke, så vi snakkes.
Gratulerer med dagen, Mikael og Sindre.

1 kommentar:

  1. Takk for gratulasjon selv om jeg heter Sindre ikke Sidnre :D

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!