torsdag 11. juni 2009

Torsdag - Chill blogginnlegg.

Hei.

I dag er en sånn bloggskrivende dag. Seriøst. Jeg skjønner ikke hvorfor vi er på skolen. Vi har akkurat gjennomført årets siste valgfagtimer! Så sinnsykt herlig. Vi satt egentlig bare og intervjua hverandre og prata litt. Det var vel Ok.

Hva er dette for noe? Birgitte er lei av anti! Og prinsipp. Nei, forresten, hun er visst ikke lei av det likevel.

Uansett; det er tredje time, og jeg er utrolig trøtt. De andre menneskene bruker tid på å viske ut ting fra bøkene sine. Før, da jeg var mindre, trodde jeg at de visket ut alle skrivebøkene sine. Jeg skjønte ikke poenget med det. Det funker uansett dårlig å bruke viskelær i en punktbok. Vi har bare vikarer, og derfor sitter jeg og skriver blogg. Aner ikke hva vi skal gjøre resten av dagen heller. Folk spiller Megadeth her. Det liker jeg! Jeg har fått to nye yndlingssanger med dem; "Ashes In Your Mouth" og "Architecture Of Agression".

Jeg har egentlig ingenting å skrive om, men føler for å skrive likevel. Sitter og snakker med Sandra og Birgitte. I kveld er det musikkskolekonsert. Er ikke så veldig nervøs akkurat. Poenget var å ha det på Tusenårsplassen, men det regner sykt mye ute(det gjorde i alle fall det i sted). Vi skal visst grille, men hvis det er altfor stygt vær, skal vi være på Molværskolen. Håper egentlig at vi skal grille. Jeg er sulten, sånn btw.

Ok, sist jeg skrev var vel tirsdagen. Da skrev jeg om at jeg gleda meg til sangtimen! Den var faktisk skikkelig morsom, også. Vi satt og bladde gjennom bøker og sang masse forskjellig. Gøy med sånne timer også. Dessuten snakka vi om sjangerforståelse, noe jeg mener er noe av det viktigste en sanger kan tilegne seg av kunnskap. Sjangerforståelse og formidling er det jeg vil fokusere mest på. Teknikk er også veldig viktig, selvfølgelig, men syns nesten det er enda bedre når folk har tolket en sang og gjort den på sin egen måte. På den måten tar man jo i bruk en god del teknikk, kanskje til og med uten å vite det selv. Det viktigste for meg når jeg synger, er at jeg føler at jeg har noe å gi, og at folk hører etter og tenker over det jeg synger. At de merker at jeg gjør det jeg kan for å formidle en historie.

På tirsdagen fikk jeg dessuten lydbøker. Masse lydbøker! Må jo ha noe å lese i sommer. Bladde igjennom alle sammen, og de virka veldig bra, de fleste av dem i alle fall. Fikk bok nr 2 i IT girlserien, nemlig "På alles lepper". Har lest et godt stykke allerede. Herlig lesning! Tirsdagskvelden ble brukt på en prat med Isabel, og ellers "På alles lepper"-lesing. Kjeda meg en god del av kvelden. Savnet, og for så vidt også savner, gullet mitt!

I går tok jeg og Oddny 07:08-bussen til Fagerlia. Der hadde vi litt mobility i noen timer, så nå er jeg helt sikker på veien til Fagerlia fra busstoppet og omvendt. Kan dessuten veien fra busstoppet til musikkskolen. Skal visst ut en eller to ganger i sommer, men ellers satser vi på at ting går seg til til høsten! Tenk, så rart det blir. Jeg vet ikke helt om jeg har skjønt hva som egentlig skal skje. Tenk å ikke gå i klasse med noen av folka i gjengen. Det blir ikke mange fra skolen i klassen min overhodet. Jeg kommer til å savne alle de spesielle menneskene i klassen min! Hva kommer til å skje? Får jeg nye venner overhodet? Kommer jeg til å utvikle meg musikalsk? Hvordan blir det, alt sammen? Det føles så uvirkelig. Jeg har liksom alltid tenkt at det er så lenge til. Nå er det plutselig ikke lenge til lenger. Forresten; i dag er det to måneder til Alexander kommer! Hadde det vært to måneder fulle av skole, hadde det vært uutholdelig. Men nå tror jeg at det skal gå greit. Det skjer så mye annet gøy framover. Leir, for eksempel!

Jeg og Oddny tok 09:30-bussen fra Fagerlia, og så var det å dra på skolen igjen. Da fikk vi karakterene! Standpunktkarakterene mine på ungdomsskolen er satt. Jeg har ikke lyst til å fortelle snittet mitt eller hva jeg fikk til så mange. Føler bare ikke for det. Kan si så mye at jeg er fornøyd. Det er jo faktisk ikke noe så mange har noe med.

De tre siste timene så vi Romeo og Julie! Jeg hadde en del problemer med å følge med, for selv om det var en modernisert versjon, var språket gammeldags og vanskelig. Romeo og Julie er en vakker historie, men jeg tror jeg hadde fått mer ut av det om jeg hadde lest det eller sett det på norsk. Men da måtte det ha vært gode skuespillere, selvsagt!

Etter skolen dro jeg nesten rett på Dolly, sammen med Maritha og Ingvild. Det var utrolig koselig! Kjøpte stor brus, men fikk sjokk da det viste seg at den var på 0,8 l. Ble litt vel mye, hehe. Det ble en stor nummer fem, som alltid. Deilig.

Kom hjem i femtida, og da hoppa jeg omtrent rett inn i bilen til Marte. Vi hadde ikke peiling på hva vi sulle finne på, men det endte med at vi gikk på butikken og kjøpte inn til boller. Jeg har med boller på skolen i dag. Wee. Herlig.

Da jeg kom hjem, var det litt jordbærspising og sånne ting. Gjorde minimalt, bortsett fra å snakke en stund med Sandra. Det var som vanlig latterfullt og gøy!

Ok, det er fortsatt tredje timen, og jeg er trøtt og sliten. Gleder meg til skoledagen i morgen er ferdig. Da er det tid for å gjøre klar til selskap. Skal lage sjokoladekake i dag da, når jeg kommer hjem fra konserten.
Vi snakkes da.

Dagens sang: Megadeth - Die Dead Enough.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!