tirsdag 23. juni 2009

Tirsdag - Blanda følelser.

Hei!

Beklager at jeg publiserte et tomt innlegg på søndag. Vi installerte nemlig en ny versjon av Internet Explorer, men leselista mi var ikke særlig god med den. Det gikk for eksempel ikke an å lime inn blogginnlegget, det var vanskelig å skrive i skjemamodus, og man kunne ikke se hva som var linker og ikke. Nå har faren min heldigvis fiksa det gamle Internet til meg igjen! Herlig.

Siden sist har det blitt sommerferie. Jeg er ferdig på ungdomsskolen, ferdig med grunnskolen. Vi hadde en utrolig fin dag på skolen i då; vi skulle liksom rydde, men det ble mest skravling og koselighet. Dessuten brukte vi pengene vi fikk da klassen vant grand prix til å kjøpe pizza og brus! Dessuten er det nok penger til at vi skal ha reunion i november en gang. Det blir utrolig koselig! Jeg gleder meg allerede.

Etter skolen ble Helene med meg hjem og var der en liten stund. Jeg kommer til å savne å sitte på bussen sammen med Helene om morgenen og skravle hull i hodet på alle andre trøtte folk, hihi.

Avslutninga begynte klokka seks. Porporiet vårt gikk greit, det var tale fra rektor og elevrådet, og selvfølgelig vitnemålutdeling. Spesielt. Det ble likevel ikke ordentlig trist før klassen ble samla på klasserommet. Vi fikk utdelt de berømte I-carda, som vi skrev i begynnelsen av åttende. Det har vært en intern klassevits helt til i går. Lærerne våre fikk gave, og de takka for tre givende år. Og plutselig sa vi ”god sommer” og folk begynte å gå. Jeg fikk ikke klemt alle jeg ville klemme en gang, ikke sagt ha det til alle. Det er så mange jeg kommer til å savne! Jeg kommer til å savne alle de usaklige kommentarene, de morsomme tingene vi har gjort, de interne vitsene … Klumpen i halsen ble større og større etter hvert som folk gikk, og tårene sto i øynene mine. Jeg hadde ikke trodd at det skulle gjøre så vondt.

Det ble en koselig kveld da; vi var hos mormor en tur, og så kjøpte jeg og foreldra mine landgang. Snakka dessuten med Elisabeth; en lang og koselig prat! Dessuten må jeg jo innrømme at det er ubeskrivelig godt med ferie. Jeg håper bare at jeg klarer å holde kontakten med flest mulig. Det var så mange fantastiske mennesker i klassen min; mennesker som har satt spor hos meg og som har gjort meg rikere på erfaringer og inntrykk. Jeg har fått venner jeg kommer til å ha livet ut, det vet jeg. Tusen takk fro tre herlige år, 10D! Disse tre åra har vært de tre beste i livet mitt så langt. Uten tvil.

Nå er det bare fire dager til leir! Det er godt å tenke på det! Det er vel det tankene mine kretser rundt for tida, skal jeg være ærlig. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal få tida til å gå. I dag fikk jeg da omsider kjøpt meg en bikini. Prøvde å stå opp elleve, men den ble halv tolv før jeg var ute av senga. Jeg er tydeligvis godt i gang med å snu døgnet allerede. Jeg og Marte stakk på Moa, og etter en times intens leting, fant jeg endelig en svartmønstret bikini som passet. På tilbud var den også! Etter bikinikjøpinga kjøpte vi rundstykker og satt hos henne og skravla og sang. Var veldig koselig! Altså har dagen i dag gått ganske fort. Nå skal vi grille, det er jo faktisk St. Hans. Mulig mormor og tante-Karro kommer en tur, men jeg vet ikke. I morgen skal jeg i alle fall prate med Isabel, og i selskap til Louise! Det blir gøy. Torsdagen og fredagen har jeg imidlertid ingen planer for, må nesten bare se det an. Jeg må jo selvfølgelig pakke da; når man er borte en hel uke, trenger man jo en del, så klart.

Men da tror jeg at jeg setter meg ut i paviljongen. Begynner å bli sulten, og har lyst på jordbær og druer! Hehe.

Kos deg masse.

Det er herlig å blogge igjen. Vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg måtte ha slutta med det.

Dagens sang: Megadeth – Of Mice And Men.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!