søndag 21. juni 2009

Søndag - Hjelp, tida går fort.

Heihei.

Det er så utrolig rart! Allerede nå er det søndagskveld. Ok, greit nok at en helg går fort, men seriøst … Hele året har gått sinnsykt fort jo! I morgen gjennomfører jeg min siste skoledag på Sula ungdomsskole, noensinne. Det føles så merkelig, samtidig som jeg ikke helt klarer å fatte det. Skal jeg være ærlig gleder jeg meg mest, til at det skal bli sommer og sol og fri fra skolen. Jeg prøver å si til meg selv at morgendagen må nytes, fordi det er siste dagen sammen med klassen min på lenge, men jeg vet at dagen kommer til å bli prega av øving, stressa og nervøse folk og utålmodige mennesker som lengter etter ferie. Kanskje skjønner jeg ikke at ungdomsskolen er fullført før dagen da jeg sitter på bussen på vei til Fagerlia. Seriøst; jeg skal begynne på en ny skole, i en ny klasse, bli kjent med nye folk, lære nye ting, få større krav, tilpasse meg noe nytt, noe ukjent. Jeg burde vært kjempenervøs, men merkelig nok er jeg ikke det. Jeg prøver å huske tilbake på den sommeren før jeg begynte i åttende. Hva tenkte jeg da? Jeg kan egentlig ikke huske så mye av det. Da hadde jeg jo faktisk halve klassen sammen med meg. Jeg visste for eksempel at Helene ville være der når vi gikk inn i klasserommet. Nå har jeg kanskje ingen. Det blir i alle fall store forskjeller. Vi får satse på at jeg, og alle dere andre også selvfølgelig, har noe positivt i vente. Det unner jeg virkelig alle sammen!

Men, ferien skal virkelig nytes. Jeg skal ikke la den bli overskygget av nervøse tanker om neste år. Jeg vet at jeg er dramatisk, men har av og til en følelse av at jeg starter på noe helt nytt, begynner et nytt liv. Sånne tanker er skumle, så jeg skal prøve å skyve dem unna foreløpig, og bare nyte at det er seks dager til leir i dag, og at jeg forhåpentligvis har mange morsomme og minnerike dager i vente!

Jeg har oppdatert Internet Explorer. Det var egentlig ganske kjipt; likte den gamle versjonen mye bedre, i alle fall på leselista. Jaja, lite å gjøre med det, så får vel bare gjøre det beste ut av det.

I går lå jeg ute og sola meg igjen! Typisk at skyene kommer med en gang jeg endelig har fått rigga meg til med iPod og det hele, men sånn er det. Tante Lena kom en tur, så vi satt og snakka ei stund. Ellers skjedde det lite, før Sandra, Silje og Marita kom i halv femtida. Det var så utrolig koselig! ”Joika”. Vi babla masse, spiste litt for mye godteri og druer, gikk på kiosken og kjøpte landgang, holdt på med ”bind foran øynene”-bukken, satt i paviljongen og ”nøt utsikten”(haha), og ellers alt som hører med. Jeg og Sandra fulgte Silje og Marita til 22:50-bussen. Det ble ganske mye stillere da de stakk, men vi hadde en veldig koselig kveld videre da. Vi så blant annet ”One Night Live In Buenos Aires”, spiste jordbær og skravla mer. Vet ikke når vi sovna, men det er vel heller ikke så viktig.

I dag sykla vi rundt Valen og kjøpte is på kiosken. Fikk skikkelig sommerfølelse! Dessuten leste vi blad, skravla og lesste i ei ganske så søt bok. Hadde rett og slett en skikkelig koselig og sløv Sandrasøndag, noe som jeg bare er avhengig av å ha av og til.

Nå er mormor her, og det skjer ikke så mye annet enn at vi skal grille i dag. Føler vel ikke for å gjøre så mye mer heller. Håper at tida går fort fram til leir! Skal jeg være ærlig er det nok det tankene mine dreier seg mest om for tida. Ikke overaskende, sånn egentlig.

Har funnet ut at Bullet For My Valentine ikke er så ille. Har ikke hørt så mange sanger med dem, men føler at jeg skal sjekke dem litt ut mer. Er ikke alltid jeg liker vokalisten like godt, men de har noen ganske så kule sanger. Dessuten føler at jeg at jeg holder på å gå inn i en Triviumperiode igjen. Flinke bandet! At noen kan si at de ikke er Metal, det er helt bak mål. Det forstår jeg virkelig ikke med min meste vilje.

Men da snakkes vi da, personer!

Gårsdagens sang: Breaking Benjamin – Dance With The Devil. Nydelig sang!
Dagens sang: Trivium - Down From The Sky.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!