fredag 12. juni 2009

Fredag - Bursdags og helgeblogg.

Hei!

Da er det fredag. Og det betyr; at det faktisk er helg! Denne uka har faktisk gått utrolig fort. Aner ikke hvorfor, men det er i alle fall utrolig bra at den har det. Litt av grunnen til at det har gått fort i det siste, er nok at det har så urolig mye gøy! Men bedre blir det! Jeg gleder meg masse til i kveld, og til morgendagen selvfølgelig! Seriøst; jeg blir 16 i morgen. Det føles ganske sykt, men godt også.

Dagens sang: Megadeth – Black Swan!

Ok, skoledagen i går ble egentlig ganske koselig etterhvert. Vi fikk beskjed om at det var utrolig viktig å repetere til muntlig, men ingen av oss følte egentlig for det. Det er jo nemlig enda viktigere å ta vare på de siste ukene sammen med klassen sin! Jeg tror nok de fleste av oss får sjokk neste uke når muntlig plutselig blir gjeldende, og ikke bare noe fjernt og irriterende langt der fremme. Jeg, og jeg tror nok egentlig at dette gjelder mange flere også, har i grunn tatt sommerferie allerede. Det irriterer meg at muntlig er så sent! Jaja, uansett. Vi hadde quiz i en time i går også. Det var ganske så gøy! Vi vant også, hehe.

Det regna mye i går, ja! Derfor ble det ingen grilling, og konserten fant sted på Molværskolen-. Tror egentlig det var like greit; å spille og synge ute er sjelden ideelt. Vi møtte opp en time før, og heldigvis var Birgitte der. MEns viøvde på "In The Midnight Hour", fant jeg og Birgitte ut at vi hadde lyst til å synge. Nærmere bestemt "On My Own". Vi spilte jo den en gang med musikkskolen, men i dag ville vi synge. Vi hadde aldri øvd på noe sånt, men siden vi kunne teksten, fant vi ut at vi skulle spille igjennom en gang, bare for å prøve. Jeg sang de to første versene, så sang vi midtdelen eller hva jeg nå skal kalle det sammen, og så sang Birgitte de to siste versa. Det helt på slutten, med "I love him, but only on my own", sang vi sammen. Lærerne sa at vi kunne få opptre med det, så det gjorde vi! Det var faktisk vi som avslutta hele greia. Ble gøy. Ellers spilte Birgite utrolig bra klarinett, stemmen min sprakk ikke, og mange folk imponerte meg stort med sine musikktalenter!

I dag var det utvisking og innlevering av bøker i tre timer. Det var såkalt ”oppløst timeplan”. Jeg brukte tida på å skravle med folka og lage en quiz til i kveld. Jeg er rimelig dårlig på å lage quizer. Det var vanskeligere enn jeg trodde. Jaja, er jo ikke så nøye.

I fjerde timen øvde vi til Les Miserables-porporiet vi skal framføre. Blir fint! Mange flinke mennesker der ja. De fleste fikk fri etter hvert, men vi forsangerne måtte være igjen en stund til og øve. Det gikk i grunn greit; for vi liker jo å synge. Noen folk fra Fagerlia var også en liten tur innom, for å se på leselista mi og sånn. På slutten satt en del av oss jentene på kunst og håndverkrommet. Jeg gjorde for så vidt ingenting, annet enn å skravle med Mari, Helene og resten av gjengen.

Nå har jeg egentlig ikke gjort så mye. Etter at jeg har publisert dette innlegget, skal jeg stikke og dusje, skifte, stritte håret og sette i gang med tacolaginga. Ellers er bordet dekka og sjokoladekaka ferdig, i alle fall. Tror nok at jeg skal komme i mål på et vis.

Jeg har funnet ut at det er utrolig mange cd’er jeg ønsker meg! Det er jo så viktig å støtte de banda jeg virkelig liker. Vil så absolutt ha flere Megadethcd’er. ”Cryptic Writings” og ”Peace Sells” er førsteprioritet, men har også utrolig lyst på ”The System Has Failed”, ”United Abominations” og ”Killing Is My Business … And Business Is Good!”. Egentlig alle! Dessuten skal jeg prøve å få tak i Evanescences ”Anywhere But Home”, flere Slipknotcd’er(har bare ”All hope is gone”, og den er en av de ikke fullt så bra cd’ene med dem, selv om den også selvfølgelig er bra) og Metallicacd’er. Har bare ”Death Magnetic” og ”St. Anger”. Sistnevnte hører jeg minimalt på, bare sånn for å ha nevnt det.

Men nå begynner jeg å bli stressa, må vel begynne å gjøre meg klar. Håper du får en herlig kveld! Neste gang jeg skriver, er jeg 16 år.

Gratulerer så masse med attenårsdagen, Maria! Jeg er så utrolig stolt av og glad i deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!