mandag 15. juni 2009

Mandag - Nervøsitet.

Hei.

Tenkte bare at jeg skulle skrive et kort innlegg, bare sånn fori jeg ikke har så mye å gjøre, og for å informere de som måtte være interessert, at jeg ikke kom opp i muntlig i dag. Det lover ikke bra; for ingen kom opp i verken tysk eller matte i dag. Det vil altså si at sannsynligheten er stor for at to slike grupper blir lest opp i morgen. Magefølelsen min sier matte, men siden halve tyskklassa omtrent kom opp i noe annet i dag, blir det vel resten av klassa som kommer opp i tysk i morgen. Så utrolig tragisk! Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom det. Må vel bare prøve å nyte dagen i dag.

Kampen i går var utrolig gøy! Var så vidt innom mormor en tur først; fikk sagt gratulerer med dagen og spist litt vafler, før folka kom og henta meg. Det var jeg, Marte, Kamilla og Chriss som var på kampen. I begynnelsen var det ganske kaldt, men etter å ha pakka meg inn i tre jakker, gikk det bedre. At Viking vant 0-1 over mitt kjære lag, var ikke fortjent. Jeg syns så absolutt at Ålesund var best! Jaja, sånn er det vel noen ganger. Resten av kvelden ble brukt på ytterst lite, annet enn mer sanginnlegging på iPoden. Har over fem hundre sanger allerede! Dessuten fant jeg ut at iPodladeren kan brukes til mobilen min også. Stilig.

I dag møtte vi på skolen klokka halv ni, og klokka ni satt hele trinnet i amfiet. Var rimelig nervøs! Men, den ene gruppa ble lest opp etter den andre, og jeg kom ikke opp. Det gjorde nesten ingen fra d-klassen faktisk, bare ei gruppe i samfunnsfag. Heldige menneskene, seriøst! Jeg misunner dem sånn. Vi som ikke kom opp, fikk fri, så det endte med at jeg, Birgitte, Marita og Helene ble med Sandra hjem. Vi hadde noen skikkelig koselige timer med kortspilling, babling og det som hører med. Blir alltid i godt humør av de jentene der!

Jeg og Helene stakk rundt halv to, og tok vanlig skolebuss hjem. Nå har jeg ikke gjort så mye mer; annet enn å spise pizza, lese ei bok som heter ”Candy”, og som er ganske bra, samt ha en siste kornettime. Det var en slags form for avslutning; vi spiste kjeks, drakk brus og hadde rytmediktat. Syns egentlig at rytmer begynner å bli ganske morsomme, for endelig forstår jeg litt mer! Gøy når man får det til. Forresten satt jeg litt ute på altanen i sted. Været har vært veldig skiftende, med strålende sol, kald vind og plutselige regnbyger. Merkelig.

Jeg orker ikke å skrive så mye mer, er rastløs nå. Tror jeg stikker og leser videre eller noe sånt. Kryss fingrene for norsk, eller et eller annet herlig fag, for meg i morgen! Det hadde vært utrolig snilt. jeg vil ikke opp i matte eller tysk. Jeg vil ikke, jeg vil ikke, jeg vil ikke … Selv om jeg innerst inne vet at jeg kommer til å komme opp i en av de to, må jeg bare understreke hvor lite lyst jeg har til akkurat det. Hadde jeg kommet opp i dag, hadde jeg vært ferdig på onsdag! Men neida. Jaja, skal ikke klage mer. Det får gå som det går; det er jo uansett ikke verdens undergang, langt i fra. Snart sommerferie! Men sånn btw så vil jeg ikke opp i matte eller tysk. Seriøst.

Vet ikke når neste gang jeg skriver er; det kommer ann på humøret, hva jeg kommer opp i og hvor mye jeg føler at jeg bør gjøre, og hvor mye jeg klarer å gjøre. Så, vi blogges en gang, uvisst når! Blir i alle fall i løpet av uka, det er jeg ganske sikker på. Hvis jeg ikke blogger før onsdag, må dere ha masse lykke til, dere som skal opp da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!