lørdag 20. september 2008

Lørdag - Det er så herlig med helg, jeg har ikke ord.

Heihei!

Jeg skrev faktisk et innlegg for i går, men av en eller annen merkelig grunn ble det ikke publisert. Uansett; jeg skrev ikke særlig mye viktig, annet enn at jeg ønska Marte masse gratulerer med dagen. 19 år! Jeg er så glad i deg, Marte. Ellers skjedde det svært lite i går ettermiddag som er verdt å skrive om. Jeg begynner med kvelden, jeg:

Det ble ingen familiemiddag som det egentlig var planlagt, så jeg dro på Moa og møtte Sandra, Anne og Camilla rundt halv seks. Så satt jeg der og venta sammen med Anne mens Sandra og Camilla tok piercing. Tøffinger! Jeg har litt lyst på, men tviler på at det blir.

Vi tok en buss som gikk klokka kvart over seks, og alle fire dro til Langevågen. Camilla stakk ut til Magnus, mens jeg, Sandra og Anne gikk hutrende hjem til Sandra. Der satt vi og skravla en stund, og så spiste vi pizza. Veldig koselig!

Vi avtalte å møte folka halv ni på Storkiosken, så snart gikk vi dit. Der møtte vi Birgitte, Helene og Marita, og så var det klart for filmkveld. Vi leide ”Mannen som elsket Yngve”. Jeg var den eneste som hadde stt den før(så den på kino en gang sammen med Marte), men det gjorde ingenting. Filmen er jo så bra! Det syns de andre også! Altså brukte vi resten av kvelden på film, sjokolade og potetgullspising og babling. Me like!

Vi fulgte Birgitte hjem, og Anne til bussen som gikk klokka kvart over tolv. Da jeg og Sandra kom tilbake, gjorde vi egentlig ikke særlig mye; vi bare la oss og prata. Vi var veldig slitne begge to og sovna rimelig fort.

I dag sto vi opp kvart på tolv, tenker jeg, og så spiste vi frokost, satt ved edataen og smurte inn ansiktet med diverse kremer og fruktsyre. Genialt.

I tretida stakk vi ned i Vågen og kjøpte kjeks, og så ble vi sittende på Tusensårsplassen! Jeg ble kvalm. Det er lenge til jeg spiser kjeks neste gang, altså.

Jeg kom hjem ganske nøyaktig klokka fem, og så var det å pakke ut og øve på piano. Emma, Liv, Vebjørn, Benedicte og Victoria har vært her en tur, og tante-Karro og Arnt-Petter har også stukket innom. Nå skal jeg bare publisere dette innlegget, så stikker jeg bort til Marte. Vi tar en chill kveld; lager vel noe godt og ser på TV, tenker jeg. Det er så koselig med sånne kvelder!

I morgen er det på med bunad og i barnedåp til mitt lille, nydelige søskenbarn, Liv. Jeg gleder meg! Jeg har en følelse av at jeg kan bli veldig mett, men det får være. Ellers burde jeg sikkert gjort litt på Polendagboka, skrevet litt engelskstil eller lest samfunnsfag, men, jeg orker ikke. Det er jo helg.

Vi snakkes; ha det fint i kveld.