torsdag 4. september 2008

Torsdag - Snart helg, jeg fryser osv.

Bloggskrivingspower! Eller noe lignende.

I går skrev jeg at jeg ikke hadde peiling på hva som skjedde. Det skjedde egentlig ikke særlig mye heller, men litt i alle fall. Rett etter at jeg hadde skrevet blogg, gikk jeg og øvde piano. Jeg øvde helt frivillig og faktisk en god del. Det skjer ikke ofte, så det fant jeg faktisk ut at jeg måtte skrive ned nå, så ingen glemmer det.

Mormor og morfar kom en tur bort litt senere. Det er så koselig å ha dem på besøk! Jeg prata jo selvfølgelig en del med dem, og så spiste vi vafler. Faktisk.

Hotel cæsar var jo obligatorisk, også i går, og så snakka jeg med mine kjære, Sandra, og så Ida. En finere avslutning på kvelden får du vel egentlig ikke, eller? Det føltes som hundre år siden vi hadde snakka sist!

I dag starta vi dagen med en dobbeltime saktegående tysk. Jeg var så ufattelig trøtt, noe jeg egentlig har vært hele uka. Skjønt; i dag var det egentlig helt greit. Resten av dagen ble brukt på temaarbeidet vårt. Og hvilken dag er det i dag? Jo, torsdag! Det vil si; jeg er med Birgitte hjem. Helene og Marita ble også med, og så var det en masse skravling, pizzaspising og litt øving til i morgen. Vi tror det skal gå bra. Det kan i alle fall ikke gå helt 100% dårlig, det skal en del til. Jeg var også på piano i dag, og så henta pappa meg i halv sekstida. Jeg kunne ha droppa korps, men vi kunne det vi skulle slik at jeg fant ut at jeg ikke skulle svikte folka i dag. Jeg må jo droppe det tre ganger nå som jeg drar til Polen! Jeg drar på søndag, dere! Jeg gjør virkelig det.

Etter korps sendte jeg norskleksa, så hotel cæsar og snakka med Isabel. Det var også en etterlengta samtale! Vi skravla i vei og tida fløy. Nå har jeg spist pizza(igjen) sammen med familien, og nå sitter jeg og har usaklige samtaler med Marte(Parallellklassen, fylkesmønstringsperson, venninne) på Nettby. Det er alltid genialt.

Ellers; i morgen er det helg, igjen! Vi har framføring i morgen, og så skal vi jo se på alle andre som har det. De siste to timene har vi kunst og håndverk. Altså; en overkommelig dag.

Jeg fryser. Jeg frøs da jeg våkna, hakka tenner faktisk, og nå fryser jeg igjen. Kjedelig. Før frøs jeg aldri, nå gjør jeg det nesten alltid. Merkelig. Saklig. Hmm …

Jeg tror vi snakkes. Jeg vurderer å legge meg snart, men gidder ikke. Vi snakkes. Oi, det har jeg visst allerede sagt.