søndag 21. september 2008

Søndag - Helga er omtrent over.

Heihei.

Det er søndagskveld. Helt seriøst; det er virkelig det! Jeg kan ikke fatte hvor fort en helg går. Jeg vil ikke på skolen i morgen. Jeg er så sliten … Man skulle tro jeg hadde fått hvilt ut i helga, og det har jeg for så vidt også, men, jeg er like fullt sliten og lei. Jaja; jeg skal ikke gjøre deg umotivert om jeg ikke allerede har gjort det, så jeg slutter med klaginga. Det er ikke synd på meg. Helga har jo vært super. Dessuten er det jo bare fire skoledager denne uka!

I går kveld dro jeg som sagt bort til Marte. Vi babla en stund før vi dro på Spar på Blindheim og kjøpte inn Toros ferdigvafler, pluss en flaske Pepsi max og en liten pose smågodt. Den var faktisk liten, i alle fall ganske liten.

Da vi kom hjem til henne igjen, stupte vi inn døra. Vil du bli millionær hadde begynt, men var heldigvis ikke kommet langt. Så så vi vil du bli millionær til klokka var ni. Vi klarte en del spørsmål, faktisk. Å spille på Internett var ganske håpløst akkurat da, så det ga vi snart opp.

Klokka ni gikk vi opp og laget vafler. Vi var faktisk ferdige akkurat i tide til vil du bli millionær begynte på igjen klokka ti over halv ti. Vi så programmet ferdig, før vi havna på Internett der vi spilte sånn vanlig vil du bli millionæropplegg. Vi er ikke gale, altså, det bare høre sånn ut. Avhengighetskapende er det, har vi funnet ut. Spillet, altså. Faktisk. Jeg dro hjem klokka elleve, og da spiste jeg kald, hjemmelaget pizza og satt en stund ved dataen, før jeg la meg.

I dag sto jeg opp halv ti; dusja, stelte meg og tok på meg bunad. Jeg er glad i bunaden min! Klokka elleve begynte gudstenesten. Lille Liv ble døpt. Rørende. Vi dro rett til mormor etterpå, der dåpen skulle feires. Det ble en veldig koselig dag altså! Vi spiste mye, veldig mye, og prata. Et typisk, koselig familieselskap! Dessuten spilte jeg. Jeg ble veldig overrasket og glad da tante Maria og onkel Roar spurte om jeg ville spille tir na noir i dåpen til Liv. Jeg spilte kornett, og det gikk vel greit. Jeg ble i alle fal veldig glad for at jeg ble spurt!

Vi kom hjem i sekstida, og nå har jeg øvd både på piano, kornett og sang. Faktisk! Det ble ingen lekser i hegla, men det får være. Jeg tror jeg snart skal legge meg og lese eller noe; holder på med Honningfellen av Unni Lindell. Den er faktisk utrolig spennende! Jeg liker henne bedre og bedre.

Ellers har jeg vel ikke særlig mye mer å skrive. Jeg kjeder meg. Jeg har gjort det en stund nå. Det er en slags rastløshet over meg som jeg ikke helt får tak på … Jaja.

Vi snakkes.