mandag 1. september 2008

Mandag - Jaja.

Hei.

Da må man vel bare sette i gang å skrive da. I går skrev jeg ikke blogg; jeg var sammen med Anne hele dagen. Utrolig koselig var det! Men; jeg kan jo først fortelle om AaFK-kampen med Birgitte på lørdag.

Jeg ble henta klokka kvart over fem, og så dro vi på Color Line stadion. Det gikk bra å hente billettene, og så ble vi stående en stund utenfor stadion. Vi var veldig tidlig ute, siden kampen begynte sju. Rundt kvart over seks sa vi ha det til besteforeldrene hennes som kjørte oss, og som skulle sitte et annet sted. Så fant vi plassene våre, og var egentlig utrolig klar for kamp! Så mye som vi hadde venta, syntes vi faktisk at AaFK skyldte oss en seier, eller i alle fall et mål. Slik ble det dessverre ikke.

Under første omgang fulgte vi selvfølgelig med, men vi hadde en del annet å prate om også. Jeg er helt, hundre prosent sikker på at de som satt rundt oss syntes vi var ufattelig rare. Jeg er også 95% sikker på at vi egentlig ikke bryr oss. Man lever jo bare en gang. Tror jeg.

Uansett; AaFK spilte bra, og vi var fornøyde med 0-0 til pause mot et av topplaga, nemlig Fredrikstad. I andre omgang var vi mer og mer engasjerte, og hadde noen tvilt, så skjønte de nok nå at vi virkelig var helt crazy. Selv om begge hadde uavgjortfølelsen, håpet vi til det siste på seier. Og, det var nesten, det er sant. 0-0 skal vi likevel si oss fornøyd med, omstendighetene tatt i betraktning. Uansett, uavgjort til tross, vi hadde det utrolig gøy.

Søndag. Ja, det var en veldig fin dag det også, som sagt! Sto opp i tolvtida; dusja, spiste frokost og øvde piano. Jeg øver altfor lite; det er faktisk ikke bare noe jeg sier, men helt sant. Jeg orker ikke, eller glemmer av det, eller … Det er alltid et eller annet. Men i går gjorde jeg altså det.

Etter at pianoøvinga var overstått, henta vi Anne. Da var klokka ca halv to, og så var hun der vel til ni, cirka. Det var utrolig koselig! Vi hørte på musikk, chilla foran dataen, skravla og bare sløva helt. Det trengs av og til, det også. Vi er enige om at det er det man har søndager for; sløving.

I dag har vært en egentlig helt vanlig mandag. Skole; vi har temaarbeid. Jeg er på gruppe med Helene, Birgitte og Marita, og det er egentlig en ganske så genial gruppe! Vi fikk temaet Reiserute. Vi skal lage et kart fra Langevåg og reiseruta vår helt fram til Krakow. Så skal vi finne informasjon om de ulike stedene osv. Det er vel ikke det gøyeste man gjør, men, det funker. Ti-femten minutts lang framføring på fredag! Gruer meg. Jeg hater å stå foran folk og snakke. Jeg begynner å skjelve og stamme bittelitt; jeg blir så nervøs! Ok, synge eller spille, det går, men å snakke om noe seriøst mens man står der, nesten eller helt alene, foran klassen; det er skummelt det! Ingen ler av meg eller noe slikt altså, det er bare litt scary.

Etter skolen var det mange lekser som måtte gjøres, for å lette samvittigheten min en smule. Ufattelig kjipt. Jeg er så lei! Jeg vil til Polen! Jeg gruer meg til vi kommer hjem, jeg føler at alt blir tomt og intetsigende da. Det er mulig jeg tar feil, men tror egentlig ikke det …

Jeg hadde en helt vanlig kornettime i dag, spiste middag bestående av grønnsaker og potetstappe(haha) og dro på korps. Nå har jeg akkurat snakka med Camilla. Alltid like koselig det! Skal kanskje snakke med Solveig-Marie senere i dag, men jeg vet ikke om vi rekker det.

Ellers får du ha det fint.