lørdag 30. august 2008

Lørdag - Midten av helga.

Heihei.

Da var tiden for dagens blogginnlegg kommet. Den gjør som regel det.

Det regner ute. Det er så utrolig kjedelig med lørdager når det regner. Men; lørdag er lørdag, for all del. Fredag er også en genial dag, forresten. Gårsdagen begynte ganske kjedelig, men ble så absolutt bra etter hvert. Jeg møtte Fride på Bunnpris halv sju, og så ble vi gående litt rundt og snakke med folk osv. Vi hadde egentlig tenkt å begynne å gå mot der Louise bor klokka halv åtte(hun bor et godt stykke unna Vågen), men vi begynte å gå mye tidligere, fordi det faktisk var utrolig lite å gjøre i Vågen den fredagskvelden. Det var vel litt tidlig, tenker jeg. Uansett; siden vi gikk så tidlig, måtte vi gå skikkelig sakte for ikke å komme altfor tidlig fram. Det var veldig koselig å bare rusle bortover og snakke om alt og ingenting. Fride er super, rett og slett!

Vi kom bort til Louise ti på åtte, men fant ut at det var greit å ringe på da. Så hadde vi en herlig kveld med film(”Tenåringsdrama het den; ganske bra), SingStar(tror du ikke jeg glemte å ta med meg mine? Jeg skrev det jo til og med i bloggen min, men det ble helt borte for meg), skravling og spising av Storkioskenpizzaer, som faktisk er ganske så gode.

Jeg var utrolig sliten og trøtt, så dro vel hjem i tolvtida. Jeg ble sittende på dataen en stund, men det skjedde veldig lite der, så jeg gikk og la meg. Emma lå på rommet mitt og sov så søtt!

I dag sto jeg faktisk opp rundt ti på halv ti. Så var vi en stor gjeng som satt rundt frokostbordet; jeg, Elisabeth, Helge, mamma, pappa, Liv og Emma. Ganske koselig med slike frokoster, siden jeg vanligvis spiser alene.

Siden jeg sto opp så tidlig, føler jeg at klokka er seks eller noe. Den er faktisk bare tre. Egentlig ganske så deilig! Etter frokost var jeg sammen med Emma og Liv; det var jo synd jeg ikke fikk vært så mye md dem i går, men sånn er det bare. Jeg og Emma spilte keyboard og sang. Hun er så flink, så! Dessuten fikk jeg testa ut mine Jovokunnskaper som jeg nesten har glemt. Det har jeg godt av.

Jeg snakka dessuten også bittelitt med Solveig-Marie, en god venninne fra Trondheim, men vi fant ut at vi skulle snakkes i morgen eller mandag, siden begge hadde litt mye å gjøre i dag.

Emma og Liv dro i tolvtida, og da havna jeg på dataen. Jeg snakka med Vebjørn, og vi fant ut at vi skulle sette vår plan om gå rundt Valen ut i live. Så det gjorde vi. En veldig koselig tur var det! Vi snakka om alt fra kaffe til skole til familie osv. Vi var selvfølgelig en tur innom butikken, og der kjøpte vi en Safarikjekspakke på deling og hver vår Solrik. Om du er interessert, altså. Jeg har jo begynt på et nytt og sunnere liv, men fant ut at jeg kan unne meg litt kjeks en gang innimellom. Eller?

Det regna utrolig mye da vi gikk fra butikken. Vi stoppa hjemme hos Vebjørn; fikk tørka jakkene våre og sett litt på TV. Disney Channel, faktisk; jeg insisterte. Hva er det med meg da? Men egentlig så er Disney litt søtt. I alle fall når man er i humør for det, og det var jeg visst i dag. For at Vebjørn skulle slippe å følge meg hjem igjen for så å gå tilbake alene, kom mamma og henta meg. Nå har jeg spist taco(rester fra i går), og jeg sitter her og hører på regnet som trommer på vindusruten og lurer på hvordan det går med AaFK i dag og om det blir kaldt å stå der. Alt for laget mitt, heter det, så jeg får holde ut! Jeg blir henta av Birgitte og folka kvart over fem. Jeg gleder meg!

Og ellers? Jeg har det egentlig ganske så bra for tiden. Jeg storgleder meg til Polen, og det er vel det so opptar tankene våre en del om dagen. Likevel tror jeg at jeg ikke helt har klart å fatte at vi virkelig skal dra. Om åtte dager, for å være nøyaktig. Jeg skjønner det vel ikke før vi sitter på bussen, eller kanskje, hvis jeg er heldig, et par timer før vi drar. For noen timer det blir! Rastløshet, rastløshet, sier jeg bare.

Men da får du ha en fortsatt fin helg.