tirsdag 5. august 2008

Tirsag - En aldri så liten oppsummering.

Hei du.

Ja, da har jeg faktisk hoppet over bloggskrivinga i to dager. Selv om jeg ikke har vært på ferie eller noe, og egentlig ikke har noen unnskyldning, annet enn at jeg hadde bedre ting å gjøre. Noe jeg for så vidt synes er en veldig god unnskyldning, faktisk.

Uansett; kan begynne med lørdagen. Etter lunsjen hos mormor, snakka jeg med Isabel. Isabel er en veldig god venninne av meg som bor altfor langt unna og som jeg derfor snakker ofte med på telefonen. Vi hadde en herlig og etterlengta samtale ja!

Da jeg hadde lagt på, gikk jeg og Elisabeth en tur rundt Valen; en grei tur på ca en time, mindre hvis du går fort, men vi tok det rolig. Det pøsregnet, så jeg var gjennomvåt da jeg kom hjem og måtte ta meg en varm dusj.

Lørdagskvelden var vi hjemme alene; vi spiste hjemmelaget pizza, så Jenter, en litt spesiell dokummentar på TV, og så på klipp på Youtube! Jeg lo så jeg nesten grein. Søk på Tazte priv og du er garantert en god latter.

Søndag sto jeg vel opp rundt halv ett, og etter frokosten og litt virring frem og tilbake dro jeg bort til Sandra. Marita var der allerede, og snart kom Silje også. Jeg har kanskje skrevet litt om dem før, men har vel ikke fortalt helt hvem de er for dere som ikke kjenner meg godt nok til å vite det av dere selv. Sandra, Silje og Marita er tre av mine beste venninner. Alle tre går i klassen min, og alle er jeg veldig glad i. Så vet du det.

Vi gjorde vel ikke så mye egentlig. Vi spiste Smarties og pizza(Ja, jeg er glad i pizza, og Smarties også for den saks skyld), skravla, og var på Storkiosken og hamstra godteri. Vi så en film som het Stardust, som var utrolig skjønn! Se den da vel.

Jeg kom hjem i tolvtiden, og gjorde ikke så mye annet enn data og sånn før jeg la meg. Sovnet gjorde jeg imidlertid ikke før rundt tre-halv fire. Jeg lå og hørte på Body effex, en ganske spesiell bok som jeg ikke helt har klart å bestemme meg for om jeg liker godt eller bare liker.

Da vekkerklokka ringte mandag, klokka halv elleve, var jeg dødstrøtt, men kom meg omsider opp. Fikk dusja, spist frokost og stelt meg før Marte kom i halv tolvtida. Jeg har skrevet en del om Marte, men jeg har kanskje ikke fortalt at hun er mitt atten år gamle søskenbarn som også fungerer som støttekontakt og venninne? Det er hun altså. Jeg er lost uten Marte; humoren vår, alt vi gjør sammen og alt vi snakker om. Vel, uansett; Marte hentet meg med bilen, den nye bilen hennes som jeg har blitt så glad i allerede, og vi kjørte til Moa. Moa er, om du tror det eller ei, et av Norges største kjøpesentre som ligger i Ålesund. Jeg fikk kjøpt meg litt småtteri, blant annet en svart, enkel topp jeg blei ganske så fornøyd med. Marte er så flink til å finne noe kult!

Da jeg kom hjem fra Moa, var det bare å finne fram AaFK-skjerfet, og så kom Helge, kjæresten til søstra mi, og henta meg. Vi hentet tante-Karro også, og en kamerat av Helge, Robert, og så kjørte vi til Molde. Vi tok halv fireferga. I Molde møtte vi Helges søster, Hanne, og så spiste vi på Dolly. Elisabeth, pluss to av Helges kamerater, kom litt senere på grunn av jobb, og vi møtte dem på Molde stadion. Kampen mellom mitt elskede lag Ålesund og Molde begynte klokka sju. Det var rett og slett en meget skuffende, men nervepirrende kamp som endte med det kjedelige resultatet 0-0. Fint at vi fikk et poeng, men hadde nok vært best med tre.
Likevel skjønner jeg meg ikke på folk som kan svikte Ålesund nå, nå som de virkelig trenger oss. Kanskje er de dårlige, ja kanskje elendige av og til også, men, det er jo da de trenger folk som synger og backer dem opp! Ikke sant?

Å komme seg hjem fra Molde var lettere sagt enn gjort. Vi havnet i en diger kø på fergekaia, og mistet to ferger før vi endelig kom oss på en ferge som gikk rundt halv elleve. Altså var vi hjemme ca kvart over tolv. Jeg ble sittende oppe en stund før jeg la meg, og da leste jeg enda en stund før jeg sovna.

I dag våkna jeg rundt halv elleve, men sovna igjen og kom meg ikke opp fær nærmere tolv. Har spist frokosto og sånn nå, og senere i dag skal jeg være med Sandra.

Vi snakkes, ha en fortryllende sommerdag!