onsdag 13. august 2008

Onsdag - Oppsummering.

Hei.

Oi, jeg svikter bloggen stadig vekk jeg! Sykt.

Jeg skal prøve å rette på litt av det med å skrive en fyldig reportasje om mine gjøremål fra mandag av.

Jo, det var altså helt sykt, men sov som en stein til klokka var to. Tror jeg trengte det, egentlig. Jeg sto opp, dusja, spiste frokost, øvde og satt litt ved dataen til det var middag. Etter middag pakka jeg, og så dro jeg til Langevågen. Møtte Fride i Holskrysset, og vi gikk bort til Louise. Litt senere kom Karoline også. Hvis du lurer; Karoline er også ei fra parallellklassen, og for å ha nevnt det også, søskenbarnet til Louise. Jeg kjenner ikke Karoline så veldig godt, men det blir bedre og bedre, kanskje særlig etter disse to døgnene her.

Vi ble sittende og prate en stund før vi fant ut at vi trengte godteri. Jeg ville gå, men de tre andre var mindre motiverte, så det ble bussen, til tross for protestene mine.

Jeg, Fride og Louise gikk av på Bunnpris, mens Karoline måtte hente lommeboka si hjemme hos seg. Vi kjøpte Muffins og venta på Karoline på Tusenårsplassen. Da Karoline kom, gikk vi på Koop og kjøpte godteri. Alle jentekvelder trenger godteri, mener nå jeg! Jeg vurderer faktisk å starte en godtestreik fra mandag av, men det tar vi da. Jeg vil gjerne nyte den siste hele uka av sommerferien! Tenk; om akkurat en uke har vi begynt på igjen på skolen. Forferdelig kjipt, seriøst.

Da vi hadde kjøpt godteri begynte vi å rusle mot Louises hus igjen. Moren hennes henta oss på halvveien. Da vi kom hjem, satt vi og babla en stund før vi fant ut at vi skulle se film. Egentlig var plenen å se Pearl Harbour, men så, da Louise skulle fortelle meg hvilke filmer hun hadde, kom hun til å nevne en film av da klassen Til Fride og Louise på barneskolen satte opp Hakkebakkeskogen. Det var i sjetteklassen, og det måtte jeg bare se! De var sykt flinke. Det var kjempemorsomt å se folk; det var mange som hadde forandra seg mye altså, blant annet på stemmene.

Etter filmen gjorde vi ikke så mye før det var taco. Da var klokka nærmere halv elleve, og vi var sultne. Fride syntes jeg spiste helt sykt mye(Les: To skeier er nok!), mens Karoline ba om at jeg måtte ta mer. Jeg har faktisk en følelse av at Karoline og Louise hadde mest rett i at jeg ikke tok så altfor mye. Haha, Fride, jeg vet at du kkødda. Eller? Fride, du er forvirrende! Men jeg er glad i deg, likevel.

Etter tacoen gikk vi ned igjen. Vi ble sittende og skravle, og så skulle vi prøve å se en film, men vi var så trøtte at ingen av oss klarte å konsentrere oss skikkelig. Trøtte til tross, vi sovna ikke før rundt fem. Er det overnatting, så er det overnatting.

Dagen etter våkna vi rundt ett. Louise ba oss om å ta det med ro mens hun laga frokost. En time senere kom vi tuslende opp. Gjett om Louise hadde laga til da! Vi fikk ferske rundstykker, og på bordet sto det rader av pålegg; danskrull, skinke, syltetøy, smør osv. Te fikk vi også(unntatt jeg som ikke liker te), og vi drakk Cola. Sommerferien må jo nytes, vet du!

Det var skikkelig koselig å sitte rundt bordet og bare prate og spise av den gode maten, så der ble vi sittende omtrent til klokka var halv fire. Da hadde vi begynt å arrangere en ny overnatting. Louise måtte passe broren og jobbe dagen etter, så hun kunne dessverre ikke være med, men jeg og Fride fant ut at vi skulle overnatte hos Karoline.

Jeg dor hjem i firetiden; spiste litt middag, øvde, dusja og pakka om sekken min. I sjutiden dro jeg til Langevågen og møtte igjen Fride på Bunnpris. Fant ut at Janita også hadde planer om å overnatte, og det var jo bare koselig. Vi løp(det pøsregnet) så fort vi kunne til der moren til Karoline bodde. Jeg mista skoen min! Jeg fikk tak i den igjen altså; det så bare litt dumt ut.

Vi møtte Karoline og ble kjørt bort til faren hennes. Der krøllet vi oss sammen i sofaen og så på TV; type Carl & Co, Holms og Hos Martin. Genialt. Ingrid og Louise kom også en tur. Ingrid går i klassen til Fride og Louise, og jeg kjenner henne ikke så godt, men det blir bedre.

En stund senere dro vi i Vågen og på Storkiosken for å leige film og for å kjøpe mat. Ingen slår landgangen på Storkiosken, virkelig!

Da vi kom hjem, var det bare å sette fram godteriet og brusa før vi begynte å se filmen. House Of Wax. Jeg hadde hørt om den, men aldri sett den. Den var ganske ekkel, synes jeg. Jeg har det med å bli redd av den minste ting, spesielt når det er mørkt og det kommer sånne høye lyder og folk hyler og sier at noen blir voksa. Da blir jeg redd.

I tolvtiden fulgte vi Ingrid tet lite stykke, og ble stående og vente sammen med henne til søstra hennes kom og henta henne. Louise dro forresten da vi var på Storkiosken. Du kan tro vi var litt redde da vi sto der i mørket og tenkte på House Of Wax, og så og hørte en del rart. Men, Ingrid ble omsider henta, og vi løp hjem til Karoline igjen.

Resten av kvelden/natten var vi ganske sløve. Jeg tror faktisk vi sovna rundt halv tre; alle var ganske slitne.

Vi sto opp i ettida i dag også, og tok det helt med ro. Janita dro ganske tidlig, og jeg, Fride og Karoline gikk ut i Vågen. Vi gikk og virra en stund; kjøpte mat, satt på Tusenårsplassen, var innom Svarstad(en klesbutikk) osv. Pappa henta meg kvart over fire tror jeg det var, og da jeg kom hjem var det å spise middag, øve og å oppdatere seg på Nettby osv. Nå sitter jeg altså her og skriver blogg og gleder meg til kinoen i kveld. Jeg, søstra mi, mamma, mormor og en del andre tanter pluss søskenbarnet til mamma osv skal se Mamma Mia klokken ni i kveld, og det gleder jeg meg til!

Ellers har jeg funnet ut at jeg skal synge på lørdag; kanskje halv tre? Vet ikke helt når det blir men. Går det ann å grue seg så mye egentlig? Jeg begynner å få til sangene slik jeg vil ha dem men, likevel … Jeg er så redd for å bli nervøs; miste helt kontrollen over stemmen min. Det har skjedd et par ganger, og det er sykt irriterende og flaut! Eller, tenk om ingen klapper, bare sånn litt for å være høflige, og ser dumt på meg og mumler: ”Jaja, hun er jo bare barnet.” Hjelp! Jeg skjelver litt, jeg.