tirsdag 19. august 2008

Tirsdag - Et saklig usaklig innlegg.

Siste feriedagen. Det er virkelig det. Jeg, eller vi, må nok bare face det. I morgen begynner skolen. Jeg begynner i tiendeklasse. 10D. Siste året med den fantastiske gjengen av sprø og morsomme individer som jeg har blitt så glad i. Jeg gruer meg til avslutningen i tiende jeg. Selv om det betyr at det er sommer igjen, noe som selvfølgelig blir herlig. Men; jeg har en følelse av at jeg kommer til å gråte mye den dagen. Ikke fordi jeg kommer til å savne alle leksene og skolebygningen eller noe sånt, men fordi jeg ikke lenger skal gå i klasse med så mange geniale folk. Jeg kommer sikkert i klasse med nye, geniale folk, men … Tenk over det; Noen har jeg til og med gått i klasse med i hele ti år! Jeg tror også dette blir mye verre enn på barneskolen. Det vet jeg egentlig at det blir, selv om dette er rart, siden ungdomsskolen bare har vart i tre år. Jeg får helt vondt ved tanken. Hvis jeg fortsatt har blogg den gangen, skal jeg skrive et sentimentalt innlegg og mimre om de tre åra. Det bør jeg kanskje ikke gjøre nå, så jeg slutter med den sentimentale skrivinga mi en stund.

Ok; hotel cæsar kiick off parteyyyy! Det var genialt, akkurat slik jeg visste at det kom til å bli. Sykt, men genialt. Jeg kom bort til Marte klokka fem, også gikk vi på butikken og kjøpte muffins, nonstop og en flaske Cola Zero. Faktisk! Vi skyndte oss tilbake(Les: Hva er klokka???), og rakk hotel cæsar reprisen klokka seks akkurat. Bedre tima kan det egentlig ikke bli.

Etter reprisa skyndte vi oss opp for å sjekke om vi hadde alt. Egentlig hadde vi det, men vi fikk så lyst til å ha kondittorfarge også, og kanskje enda mer lyst på en kjøretur, at vi løp ned til bilen og kjørte ut på butikken igjen. Fort kjøpte vi kondittorfargen og dro tilbake til Marte. Og; vi er fortsatt gode på det med timing. En del latter, røring(det var bare ferdigmuffins altså), synging og Muffinspynting så de faktisk riktig så gode ut. Vi tok dem med oss ned, og nå var Chriss(Kjæresten til Marte) kommet også. Så satt vi sammen og så hotel cæsar sesongåpninga! Jeg tror at de kommer til å bli en like bra sesong som den forrige. Den begynte spennende, noe som jo er et godt tegn. Jeg får helt vondt av Pelle jeg. Men; hotel cæsar kan vel ikke rives? Eller? Det hadde vært sykt! Seriøst.

Etter hotel cæsar dro jeg hjem. Jeg gjorde ikke noe spesielt den kvelden, egentlig, annet enn å spise flere muffins og mammas hjemmelagde brød.

I dag kom jeg meg faktisk opp rundt halv tolv. Nå har jeg spist frokost, og sitter bare her. Det skjer vel ikke så mye annet enn sang i dag. Endelig begynner det på igjen! Et definitivt pluss(det er få av dem) med at skolen begynner på igjen. Det gjør nemlig sangtimene også. Jeg har tatt sangtimer i nesten to år; begynte vel i september/oktober i åttende. Jeg har tre kvarter i uka, og jeg har lært veldig mye. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å lære mer også. Læreren min er verdens flinkeste; jeg kunne vel ikke hatt bedre! Dessuten er hun utrolig grei. Sangtimen begynner altså klokka fem i dag. Ellers har jeg ikke så mye å ta meg til i dag; tror jeg. Tror ikke noen gidder å kjøre meg noe sted i dag. Jeg må vel pakke skolesekken(ikke at jeg skal ha med meg sekk i morgen, men likevel …)

I dag var jeg visst i det usaklige humøret. Skulle ønske jeg kunne skrive noen geniale tanke jeg hadde i hodet, men det har jeg ikke. Jeg driver og hører på gamle sanger. Jeg husker hvor hekta jeg var på Groove Coverage! Jeg sletter aldri sanger, og derfor har jeg sykt mye rart og ting fra en annen tid. Det føles faktisk sånn. Alt har jo forandra seg. Eller?

Forresten; jeg vil gjerne anbefale noen blogger som kanskje er mer spennende enn min(jeg har ikke funnet ut hvordan man legger til venner, selv om jeg vet at det går ann.)

Idas blogg:
www.antiinteressant.blogspot.com
Du finner ikke morsommere eller kulere blogg!
Isabels blogg:
www.tankemaskineriet.blogspot.com
Hun skriver ikke så ofte, men når hun skriver er det alltid noe genialt!
Sofies blogg:
www.saaof.blogspot.com
Denne tøffe jenta er saklig og kul!
Julies blogg:
www.julzzz-greia.blogspot.com
Jeg digger Julie, og det gjør du nok, du også!
Siljes blogg:
www.silje-rostad.blogspot.com
Anbefales helt klart å ta en tur innom. Du må ikke slutte å skrive, Silje!

Jeg kommer tilbake med flere. Jeg føler at blogg har blitt en trend – Igjen? Jeg vet ikke om det har vært en trend før, jeg.

Men da snakkes vi; Nå har jeg vel ikke mer rot å skrive. Ha det fint. NYT DEN SISTE FERIEDAGEN!