torsdag 28. august 2008

Torsdag - Snart helg.

Hei.

Er ikke ukeprøver noe av det verste som er oppfunnet? Ok; det var kanskje litt sterkt. Jeg er vel bare lei og sliten. Men helt seriøst; noe så ufattelig kjedelig, unødvendig og ja; jeg har ikke ord. Jeg slutter å skrive om det. Nå er jeg lei! Tenk; i morgen er det helg. Bare en skoledag igjen. De tre siste timene skal vi ha ”bli kjent dag” for åttende. Jeg husker da jeg var åttendeklassing, faktisk. Jeg lurer på om jeg har forandra meg mye siden det?

Men, la oss snakke/skrive om noe annet: I går kveld dro jeg bort til Sandra. Det var kjempegenialt! Jeg satt sammen med henne så hun fikk gjort ferdig musikkleksa, før vi begynte å bevege os ut. Vi gikk på Spar og kjøpte yougurt. Ja, vi gjorde det! Jeg liker yougurt. Ikke alle, men mange. Uansett: Videre ble vi stående en stund under tak for å spise opp, før vi gikk ned til Vågen. Siden det regna en del, gikk vi inn på Koop Kafe. Sandra ville ha kakao, men da vi sto foran maskina, fant vi ut at vi skulle prøve noe nytt. Jeg kjøpte Espresso sjokolade, og Sandra valgte noe som het et eller anna med Melansj, som jeg ikke husker hva het i farten. Vi har vel aldri brukt ti kroner på noe mindre fornuftig? Æsj, sier jeg bare! Anbefales ikke. Det er mulig det smaker bedre om man liker kaffe, det kan jeg ikke svare på. Vi syns i alle fall at begge drikkene var kjempeekle.

Etter det mislykka forsøket på å prøve noe nytt, og etter å ha hengt på Koop en stund, gikk vi oppover mot Sandra igjen. Vi kjøpte en pakke druer på veien, og så satte vi os oppå rommet hennes. Der ble vi sittende og se på ting på Youtube og prate. Jeg hater nazismen og alt den står for, så er det sagt. Det kan jeg uten problemer stå for at jeg har sagt, også.

Jeg ble henta i titida, og da jeg kom hjem, gjorde jeg bittelitt lekser før jeg la meg.

I dag, etter skolen, ble jeg med Birgitte hjem. Det er som kjent standard hver torsdag. En svært god vane vi har fått, som jeg håper varer lenge, lenge! Vi gjorde ikke så mye da vi kom hjem til henne; spiste bagetter, skravla og prøvde å hjelpe hverandre litt med naturfagen. Det gikk vel heller dårlig.

Så hadde jeg skoleårets første pianotime. Den timen var helt grei, og så tok jeg ti på firebussen hjem igjen. Da jeg kom hjem var det middag, lekser og datasitting før jeg dro på korps. Der var jeg og Vebjørn, søskenbarnet mitt, de eneste kornettene. Jaja, det funka egentlig fint! Jeg kom hjem akkurat nå, og nå er det hotel cæsar som er det neste på progarammet. Kanskje jeg skal lese ovev noen greier, men ellers har jeg ingen planer for i kvled.

Har ellers veldig lite å skrive, ettersom det skjer veldig lite ellers. Ha en fin kveld!