fredag 22. august 2008

Fredag - En glad dag.

Hei!
Hei med utropstegn og greier. Som Ida skrev i bloggen sin; i dag er det en utropstegndag. Sånn føler jeg det nå, faktisk! Det er dessverre en stund siden. Jeg vet ikke helt hvorfor, men …

Jeg har verdens beste venner. Ja, jeg har virkelig det! De er de snilleste, søteste, vakreste og beste, rett og slett. Jeg er så glad i dere alle!

I dag? Jeg var så trøtt da jeg sto opp at alt gikk rundt. Jeg kvikna jo litt til da jeg hadde dusja og spist, men likevel … Trøttheten hang likevel i.

Da vi kom på skolen, var vi bare litt på klasserommet før hele trinnet samla seg i amfiet. Tiendetrinnet faktisk, ikke niendetrinnet som jeg er så vant med å si. Skjønt; nå skriver jeg jo.

Uansett; hele trinnet satt samla for å se en film. Den het visst De andres liv,, eller noe sånt. Det var bare det at de snakka tysk. Det er da man er så heldig å ha en Sandra ved siden av seg! Den utrolige jenta fortalte alt som skjedde; hun leste teksten og forklarte alt rundt. Jeg prøvde å få henne til å slappe av og konsentrere seg om seg selv og om å se på filmen, men den jenta gir seg ikke. Tusen takk, Sandra! Filmen var litt Polenrelatert, eller egentlig Tyskland. Vi skal innom Stazifengslet når vi kjører gjennom Berlin, og denne handlet om overvåkningstjenesten osv.
Filmen? Vel; den var litt kjedelig, men ganske sterk til tider også. Nok en gang; mange klemmer og takknemlighetsord til deg, Sandra.

Resten av skoledagen skjedde det ikke så mye mer. Vi hadde kunst og håndverk de to siste, og vi har de samme gruppene som i fjor(bortsett fra noen få som har bytta grupper). Jeg stortrives på gruppa, og vil absolutt ikke bytte! –vi havna på tekstil det første halvåret, og det siste skal vi ha avsluttende oppgave. Jeg laga faktisk et navneskilt i dag. Det blei litt kult; punktskriftbokstaver forma med rundinger! Ikke verst, eller? Haha. Bare så det er sagt; jeg har IKKE talent i kunst og håndverk. Jeg sier det ikke for at folk skal motsi meg; det er faktisk sant. Egentlig, så bryr jeg meg ikke heller. Det er et faktum. Jeg interesserer meg jo heller ikke, så det har vel litt med det også.

Det var herlig da vi endelig kunne stikke den dagen. Det er supert med helg, selv om vi bare har hatt tre dager. Helga skal nytes til fulle, som vanlig! Og helga begynte virkelig bra. Jeg ble med Sandra hjem etter skolen. Vi sykla sammen med Silje og Marita. Det vil si; Sandra og Silje sykla, jeg og Marita gikk. Så fant vi ut at ting ville gå fortere dersom jeg satt på setet til Silje, og Marita på med Sandra. Det ble … Sykt! Genialt, men sykt.
Det endte med at vi bytta, og at jeg satt på bagasjebrettet til Sandra. Jeg vet ikke helt hva Marita og Silje dreiv med jeg; haha.

Marita og Silje stakk hjem, og jeg ble med opp til Sandra. Vi skulle lage oss noe mat, men vi hadde ikke brød. Derfor dro vi på Spar og kjøpte bagetter og sjokomelk. Så satte vi oss ned for å spise. Veldig koselig! Jeg tror jeg og Sandra har blitt om mulig enda galere enn vi har vært. Skummelt, men egentlig så trives vi.

Vi gikk på Rema etterpå; måtte jo ha smågodt. Så ble vi sittende en stund på Tusensårsplassen, og så kom Silje også. Jeg vet ikke helt hvordan vi fikk tida til å gå; den raste i alle fall av gårde. Vi satt der nokså lenge, og vi flira så vi grein, nesten! Jeg fikk vondt i magen av latter, virkelig. Hva vi lo av? Vel; visse ting kan ikke nevnes eller forklares. Seriøst; det ville virkelig ikke gått ann å forklare det. Særlig siden vi ikke alltid er sikre selv på hva vi ler av.

Senere møtte vi Anne også, og ble med henne litt rundt omkring. Har jeg fortalt om henne? Jeg har kanskje ikke det; fordi hun har vært i Lillehammer hele sommeren. Anne er i alle fall blitt en veldig god venninne av meg. Hun går i parallellklassen, men som vi fant ut i dag er hun nesten en like stor del av d-klassen også. I alle fall; Vi satt sammen med henne og Maxim, kjæresten hennes som går i klassen vår, pluss en del andre folk, før vi rusla av gårde igjen. Vi avslutta dagen med å sitte litt på Molværskolen sammen med Marita og lillesøstra, Lena. Veldig koselig!

Jeg kom hjem for en stund siden, og nå skjer det lite. Vi skal visst spise hjemmelaget pizza. Jeg storgleder meg til i morgen; skal overnatte hos Silje! Det blir genialt. Skal selvfølgelig skrive mer om det på søndag.

Vi snakkes.