fredag 29. august 2008

Fredag - Det er helg.

Det er helg. Det er helg. Det er helg, det er helg, det er helg! Er det ikke herlig? Det er helg! Jeg har gledet meg til dette hele uka. Da jeg snakka med Ida på mandag, var vi ganske umotiverte og usikre på om vi ville komme oss gjennom uka. Men, det gjorde vi! Jeg er glad.

En ganske sløv skoledag i dag. Vi hadde en slags ukesjekk, men den var ganske lett. Dessuten var alt meget kaotisk, siden vi skulle ta den på Itslearning. Jeg forstår ikke Itslearning helt enda; håper jeg får det til snart, siden det visst skal brukes en god del.

De siste tre timene i dag arrangerte niende og tiende ”bli kjent-dag” for åttende. Vi hadde ansvaret for underholdningen, og niende for maten. Siden det ikke ble karaoke, som vi egentlig skulle ha ansvaret for, gjorde vi ikke noe særlig. Vi bare rusla rundt, så på folk som drev med ”henteleken”, osv. Ganske koselig, sånn egentlig.

Nå har jeg egentlig akkurat kommet hjem. I kveld skal jeg i selskap til Louise! Jeg må huske å ta med meg Singstar-cd’er. Typisk meg å glemme det. Uansett; jeg gleder meg massemasse til det! Det er så koselig å være hos Louise.

Ellers skal vi passe søskenbarna mine, Liv og Emma, i natt. Det blir koselig! Jeg får ikke vært så mye sammen med dem i kveld siden jeg skal til Louise, men det blir jo litt før jeg drar dit og i morgen tidlig. Det blir uansett kjekt å ha dem her!

Ellers; i morgen kveld skal jeg være med Birgitte på kamp. AaFK skal spille mot Fredrikstad. Jeg har en stygg følelse av tap, igjen, men man har alltid troa. Det må man bare ha når man heier på AAFK. Uansett; jeg gleder meg stort! Jeg ble så glad da Birgitte spurte. Vi har det alltid så utrolig gøy sammen!

Ellers; på søndag har jeg store planer om å være sammen med Anne. Det er så lenge siden vi har funnet på noe! Vi trenger en prat av og til, vi to.

Etter helga? Jo, da har vi bare en skoleuke igjen før Polen, og den blir litt annerledes – Masse snakk om Polen, pluss et temaarbeid. Jeg lurer på hvilken gruppe jeg kommer på? Så lurer jeg på hvem jeg skal sitte på buss sammen med til Polen, om turen blir like bra som vi ønsker, hvordan jeg vil reagere på å være i konsentrasjonsleirene, og om Polendagboka vi må skrive etterpå blir fin? Det er mye å undre seg over, som det heter så fint. Jeg kan vel ikke si særlig mye mer enn at jeg får vente og se. Jeg skal prøve å oppdatere bloggen min på Polenforberedelser, og å få skrevet et langt innlegg etterpå. Jeg lover ikke at jeg gjør det, men jeg skal prøve.

Er det ikke rart hvordan man av og til kan fylles av en slik intens følelse over en sang? Noen ganger, med mp3’-spilleren min på fullt, får jeg den følelsen. Musikken fyller meg av en utrolig følelse som jeg ikke helt kan forklare. Intens er vel det nærmeste ordet jeg kommer. Noen ganger hører jeg bare på musikken uten å virkelig merke den; kanskje synger jeg litt med eller beveger meg litt til den, men når den intense følelsen av musikk kommer over meg, får jeg nesten vondt i meg. Det er så sterkt, så virkelig, men så utrolig fjernt. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette; jeg bare begynte å tenke på det og måtte få det ned. Jeg er ikke så sikker på om du skjønner noe av det jeg skriver heller, men det gjør egentlig ingenting.

Ellers; jeg tror egentlig ikke jeg har så mye å skrive. Jeg hører på lydbok; Sørgekåpen av Unni Lindell. Jeg elsker krim! Jeg har lest alle bøkene om Harry Hole, og har også lest en del om Henning Mankells Kurt Wallander. Anne holdt er også kjempeflink, og nå er det Unni Lindell som skal leses ut.

Jeg slutter nå; vi snakkes. God helg!