mandag 3. november 2008

Mandag - Tittel mangler ikke.

Heihei.

Det er mandag. Jeg har funnet ut at mandag er den verste skoledagen, om man ikke regner med torsdag selvfølgelig. Mandager og torsdager er desidert verst.

Seriøst; var så evig trøtt i dag! Det var nesten sykt. Du kjenner vel til følelsen man får når vekkerklokka ringer for siste gang og man vet man må opp? Hvor deilig hadde det ikke vært å bare rulle over på siden og sovne igjen?

Jeg hører på en utrolig fin sang som jeg helt hadde glemt av. Jeg husker at jeg hørte utrolig mye på den før, blir nesten melankolsk. ”Call Me” med Bonnie Tylor er sangen jeg snakker om, forresten.

Ellers; hadde en super helg! Jeg var masse sammen med vennene, og ingenting er vel bedre enn det. Lørdagskvelden starta utrolig bra, med at Silje og Elise kom i sekstida. Vi skravla en stund, sjekka Nettby og laga til kjellerstua, der vi skulle være. Helene kom i sjutida, og så fulgte Marita og Birgitte på. Camilla kom kort tid etter, og endelig ble vi alle vi skulle være da Anne kom. Vi savna deg, Sandra!

Vi hadde en veldig artig kveld da. Det ble ikke film, men vi spiste masse godteri, skravla, så på Løvebakken og holdt på med et par geniale leker nå også. Jeg er glad i dere alle.

Søndag sto jeg opp i ellevetida. Jeg spiste frokost og øvde litt kornett og piano. Jeg, mamma og pappa dro og besøkte farmor. Det går bra med henne, og det er utrolig bra! I halv firetida møtte jeg Fride på Bunnpris. Jeg hadde ikke spist siden frokost, så vi stakk på Storkiosken så jeg kunne kjøpe noe mat. Så skyndte vi oss til tanta og onkelen til Fride. Vi satt barnevakt for de to skjønne søskenbarna hennes; Natalie(gjett om det ble forvirrende! ”Hæ, meg?” på 7 år og Andrine på 4.

Vi gikk da 2. omgang av AaFK – Lillestrøm begynte. Vi vant! 3-0! Ikke nedrykk på oss nei. Vi må jo bare slå Sogndal i kvalifiseringa. Helt seriøst.

Jeg og Fride rusla litt rundt, før vi møte en del andre folk, inkludert Sandra, og var sammen med dem. Vi gjorde vel ikke særlig mye annet enn å prate og prøve å la være å fryse. Koselig var det, for all del. Jeg dro hjem i titida.

Dagen i dag har passert uten særlige begivenheter. Kornettimen var grei, og så har jeg spist middag. Vent! Jeg glemte at jeg snakka med Sandra, noe som var utrolig koselig. Har også gjort litt lekser, faktisk. Mandag er faktisk min mest effektive dag; veldig merkelig, det vet jeg. Jeg drar snart på korps, så skal jeg se hotel cæsar og Hvaler, og så vet jeg ikke. Vi får kake på korps i dag da, btw.

Jeg har godtestreik fram til 1. desember! Bakverk gjelder ikke, heldigvis. Hva skulle jeg og Marte i så fall funnet på?? Nei da.

Ellers har jeg lite å skrive. Vi snakkes.

Gratulerer med dagen, Erik!