onsdag 12. november 2008

Onsdag - Positivt, egentlig.

Heihei. Jeg har funnet ut at jeg starter blogginnlegga mine ganske så ofte med ”heihei”. Interessant.

Ok; vil du høre om skoledagen min? Første time, RLE. Det tok faktisk en stund før jeg skjønte at det var det og ikke norsk vi hadde. Jeg var så trøtt at øynene mine rant.

I andre timen hadde vi musikk, noe som for meg er et av ukas høydepunkt. I dag skulle vi lære å spille keyboard, og jeg ble kommandert til å sitte ved keyboardet og vise alle hvordan c, f og g-dur skal spilles. Jeg er nok ikke verdens beste lærer har jeg funnet ut. Jeg har heldigvis ingen planer om å bli det. Overhodet ingen.

Tredje timen? Jeg kan egentlig ikke huske hva vi gjorde. Jo, vi hadde norsk. Det er ikke stort å si om den timen. I langfriminuttet stakk vi først i kantina. ”Gjengen min” har fått navnet Kakaogjengen. Det er bare jeg som ikke kjøper meg en kakao med en gang jeg har litt penger. Æsj! Jeg blir kvalm. Aldri om jeg skal drikke den kakaoen der mer.

I fjerde time hadde vi samfunnsfag; det var vel en helt grei time. Dessuten snakka vi om hospitering. Siden jeg er på kurs når det skjer, skal jeg på musikklinja neste fredag. Det blir utrolig bra; jeg gleder meg!

I femte time hadde vi naturfag. Den ble brukt på øving til prøva på fredag. Jeg skjønner mer nå, faktisk. Det hjalp faktisk å skrive mine egne notater.

Siste time hadde vi matte. Sier ikke mer om det. Det var i alle fall herlig å sette seg på bussen hjem! Nå har jeg pugga litt tysk, og så tenkte jeg at jeg skulle lese litt til naturfag. I morgen pleier jeg ikke å rekke det. I dag blir en sånn oppsamlingsdag; skal prøve å få gjort litt lekser, og øvd utrolig masse til at jeg skal synge på fredag. Det må jeg bare. Jeg gruer meg. Jeg har ikke ord. Hjelp. Jeg vil så gjerne at det skal gå bra!

Ellers i dag spiller AaFK den andre og siste kvalifiseringskampen mot Sogndal, klokka sju. Jeg må selvfølgelig følge med på hvordan det går der. Foreldra mine skal på kamp, så får huset for meg selv.

Metallica - All Nightmare Long er meget kul. Og ellers er det bare to dager igjen til helg! Overkommelig, så absolutt. Helga har jeg stor tro på skal bli veldig herlig.

Ellers; ha en fin onsdag!