torsdag 20. november 2008

Torsdag - Notekurs og sånn.

Hei.

Dagens sang: Avril Lavigne – Touch The Sky. Søt sang.

Tirsdagsmorgen dro jeg og pappa til Vigra, og tok 09:55-flyet til Oslo. De irriterende sikkerhetsreglene gjorde at jeg ikke fikk ha med meg kremen min, siden vi bare hadde håndbagasje. Uansett, det var jo bare en natt. Edvart henta oss og en lærer fra musikklinja på Gardermoen, og så kjørte vi til Hurdal. Det tar ca en halvtime tror jeg, i alle fall noe rundt det.

Da vi kom fram, fant vi romma våre og rigga opp dataene før vi gikk til spisesalen for å spise lunsj. Det var så ufattelig mye mat der! Brødskiver, eggerøre, stekte poteter, laks … Ja til og med desserter var der! Dessert til lunsj er ikke hverdagskost, men jeg var så mett at jeg ikke orka det.

Etter lunsj begynte kurset. Hvis jeg skal snakke ort om selve kurset; det var ganske interessant, faktisk. Jeg fikk skrive, komponere og høre sangene i Lime, og det var utrolig tøft! Jeg gleder meg faktisk til å ta programmet i bruk.

Til middag fikk vi svinesteik og multekrem! Det var omtrent bare jeg som likte det, så jeg spiste til gjengjeld ganske mye. Etter det gikk vi og satte oss i repsepsjonen; jeg, Isabel og Solveig-Marie. Det var herlig å se dere igjen begge to! Den kvelden der var super. Vi lo, skravla, spilte kort, og lo enda mer. Dessuten snakka vi med Tanita(en felles venn av alle tre).

Det ble sent den natta, men det gikk fint og vi var overraskende uthvilte til neste dag. Kurset varte fra ni til halv to i dag, før det var lunsj og avreise. Det var bare det at da vi bestilte billettene, trodde vi kurset skulle slutte klokka seks, så vi bestilte ikke flyet før 21:35. Det ville altså si at vi satt i seks timer på flyplassen og venta. Helt seriøst. Dødskjedelig, og det mener jeg!

Jeg ble trøttere og trøttere, og da vi kom hjem litt over tolv, var jeg utslitt. Jeg sovna vel så godt som med en gang jeg la hodet på puta. I dag hadde vi norsktentamen. Bokmål. Jeg skrev selvportrett. Jeg prøvde i alle fall. Blir spennende å se hva folk syns.

Ellers; jeg, Helene og Martine(hun går i klassen hun også) ble med Birgitte hjem i dag. Vi skravla, spilte piano, spiste pizza og gjorde ferdig musikkleksa. Fikk 90%, så det var i grunn greit.

Jeg hadde en enkel og grei pianotime før jeg og Helene tok bussen hjem. Nå har jeg ikke gjort særlig mye; stikker snart på korps. Gleder meg stort til i morgen; musikklinja først, før jeg kanskje skal være med Marte og på sang(gikk glipp av timen på tirsdag så vi tar det i morgen i stedet).

Snakkes vel.