tirsdag 4. november 2008

Tirsdag - Tanker og sånn.

Hei.

I dag er det valg i USA. Jeg føler ikke at folk, både media og oss ”vanlige” snakker om annet for tida. Jeg håper det blir Obama. Det må det bare bli. Han står nok for flere av de verdiene jeg står for enn John McKain. Dessuten trenger USA noe nytt. Jeg har riktignok ikke satt meg så mye inn i det noen av dem står for, men litt vet jeg jo. Jeg har lyst å se på valg i natt, men tviler vel på at jeg gjør det.

I dag gikk jeg på Rollonhytta i gymmen. Etter det leste jeg litt til musikkprøve, før jeg, mamma og pappa dro på en yrkesmesse på Color Line. Solveig, sanglæreren min, var syk i dag, så det ble ingen sangtime. Hvis noen har noen gode sangforslag til meg, ta kontakt snarest! Skal synge i en 60-årsdag neste fredag, og jeg har ennå ikke funnet ut hva jeg skal synge. Jeg vet ikke hva jeg driver med, jeg.

Ellers; vi har musikkprøve i morgen. Jeg vil gjerne gjøre det bra i musikk; skal jo tross alt gå musikklinja. Men; musikkhistorie fra 1300-1600-tallet kunne ikke interessert meg mindre. Sorry, men det er fakta. Jeg har lest litt, men burde vel lest litt mer. Jeg klarer bare ikke å finne konsentrasjonen jeg trenger. Vi har også om ”Les Miserables”, og den musikalen er bra! Vi har sett litt av den på skolen. En gang skal jeg og Birgitte dra til London og se den, uten tvil.

Dagens sang: Delillos – Kokken Tor. Utrolig tøff sang, faktisk.

Forresten; jeg glemte jo å fortelle om yrkesmessa. Kanskje fordi det ikke er så mye å fortelle? Mange folk, mange stander og snakk om hva man skal bli. Tenk at man skal ta slike avgjørende valg. Nå bestemmer vi sos for hvilken linje vi skal gå, og det har mest sannsynlig innvirkning på hva vi blir også. Noen har en drøm som de kanskje har hatt lenge, og som plutselig skal realiseres. Noen aner ikke noe de har lyst til i det hele tatt. Jeg tenker på mange ting, men jeg vet liksom ikke. Når må man ha bestemt seg? Hva skjer om jeg velger det ene eller det andre? Valg, konsekvenser, skole, karakterer, muligheter, jobb, familie … Ord som har vært fjerne, kommer nærmere, nærmere, presser seg på, gir oss ikke muligheter til å slippe unna. Jeg lurer på hvordan det blir jeg, alt sammen …

Til helga er det øvingshelg med korpset pluss tre korps til. Opp tidlig både lørdag og søndag! Ellers skal det nok gå bra; det er ikke så ille.

I kveld skal jeg ikke gjøre særlig mye; kanskje lese litt mer, spise lasagne,(rakk ikke middag i sted) og så blir det nok litt data og lydbok. Skulle ønske det var fredag i dag jeg.

Da snakkes vi vel.