fredag 17. april 2009

Fredag - Endelig helg.

Hei!

Blogtime, eller noe. Da er det helg! Det er faktisk sykt herlig. 34 dager til jeg møter Alex igjen(hvis jeg har klart å telle riktig, hehe).

Da er jeg omsider ferdig med mattetentamen. Delprøve 1 gikk ganske så bra, men så kom delprøve 2 … Seriøst; den var fæl! Det meste dreide seg selvfølgelig om mitt yndlingstema(eller ikke), nemlig geometri. ”Hvilke geometriske figurer ser du på denne tegningen?” osv. Oljeplattform var liksom hovedgreia. En oljeplattform, av alle ting! Det mest irriterende var at de andre hadde en annen tentamen. Den handla om pizzaresturanter! I går hadde lærerne bestemt seg for at de skulle bruke en annen eksempeloppgave, men da var allerede min ferdigredigert. Jeg forstår at folka ikke hadde tid til å lage en ny. Uansett; derfor får jeg nok den andre tentamen som arbeidsoppgaver som forberedelse til eksamen. Merkelig hele greia. Uansett; nå er jeg omsider ferdig! Leverte ti over halv to, og traff Rebecca og Stine i gangen så jeg kunne slå følge med dem til bussen. Herlig å prate med Rebecca igjen; lenge siden.

Skolekonserten på mandag er avlyst. Da blir det vanlig skole og tyskframføring. Kjipt. Ellers har vi naturfagprøve på fredagen, men skal på Fagerlia da, så vet ikke helt hva det blir til. Forresten fikk jeg 6 på geografifagprøva! Jobba faktisk veldig hardt, så ble nesten litt stolt. Det beviser bare at det er mulig å få til ting, selv om man ikke liker det overhodet.

Ok, i dag vet jeg ikke helt hva som skjer. Jeg får nesten bare se det ann. Jeg skal i alle fall snakke med Isabel; gleder meg til det! I morgen er det da altså konsert klokka tre(konsert blir kanskje litt feil ord; jeg skal i alle fall synge på ei sånn kulturåpning). Jeg må vel nesten øve litt i dag. Skal synge ”Angel” og ”Hvis morgendagen aldri kommer”, og det er ikke de letteste sangene på jord. Må klare å formidle noe, liskom. Håper jeg klarer det!

I går var jeg med Birgitte hjem; meget koselig som alltid. Vi spilte piano og skravla i vei. På vei hjem gikk(eller sykla) vi sammen med Sandra, så da fikk jeg sitte på bagasjebrettet hennes så hjemturen gikk ganske mye fortere enn den ellers pleier. Ingen Torsdagsmuffins på oss i går, men det gjør egentlig ingenting.

Pianotimen ble brukt til øving til lørdag. Det er ikke piano de to neste torsdagene, så da får vi se hva som skjer. Gjorde litt matte da jeg kom hjem, før jeg stakk på korps. Konserten nærmer seg der også! Jeg burde øve mer på soloen min; jeg er ikke fornøyd med måten jeg spiller den på nå i grunn. Det høres ikke så fint ut.

Prata med Sandra etter korps(den jenta er flink til å hjelpe meg og få meg til å forstå kompliserte saker!) Dessuten var det pizza og Paradise/ungkaren.
Syns jentene har behandla Margrete ganske så dårlig egentlig; har fått sansen for den jenta i grunn. Dessuten var Parseremonien ganske tragisk; plutselig var det Lene som skulle bestemme alt. Hvordan er det da mulig for folk å tenke taktikk og å komme inn i spillet? Det virker som om Paradisefolka endrer reglene etter hvert som spillet fortsetter.

Stort mer kommer jeg egentlig ikke på akkurat nå. Dagens sang: Bon Jovi – Bed Of Roses. Den er faktisk veldig søt!

Gratulerer med dagen, Malin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!