tirsdag 28. april 2009

Tirsdag - Hastig før sang.

Hei!

I dag vet jeg seriøst ikke hva jeg skal finne på. Skal på sang nå snart, men etter det har jeg ingen planer. Tida går så sakte! Sola skinner da, så det er jo mulig jeg kan stikke ut. Er bare det at det nok blir ganske kaldt når sola går ned, og det gjør den jo ganske fort etter at jeg er hjemme. Jaja, vi får se hva det blir til. Vi har jo alltids Hotel cæsar og Paradise …

Det ble ikke kornettime i går; skal ha dobbeltime neste gang. Derfor ble det litt leksegjøring og ellers sløvhet før jeg stakk på korps. Der fikk vi is! Herlig. Vi marsjerte ikke likevel, til tross for at det var fint vær og alt. I stedet spilte vi bare igjennom marsjene. På den siste, og absolutt hardeste, ”Militær Eskort”, brøt Kornettrioen ut i latterkrampe. Og tro meg; å spille kornett mens man ler, funker dårlig. Veldig dårlig, faktisk. Resten av mandagskvelden har jeg ikke stort mye å si om.

I dag var jeg skikkelig trøtt! Brukte kjempelang tid på badet, og plutselig fant jeg ut at jeg hadde ti minutter på å spise frokost, pusse tennene og komme meg ut av døra. Jeg rakk heldigvis bussen da.

I første time i dag hadde vi engelsk. Vi skulle sitte i grupper, og jeg var på gruppe med Birgitte, Iver og Ragnhild. Cluet var å lage sammendrag av en ganske sær tekst, nemlig ”Lazy Susan”. Dessuten skulle vi diskutere om våpenlover i ulike land. Jaja, det er vel ikke det temaet jeg har aller mest peiling på her i verden …

Norsk fulgte på. Jeg var egentlig ikke nervøs for framføringa mi i det hele tatt. Det har jeg aldri opplevd før. Jeg bare stilte meg opp og begynte å snakke. Kom litt ut av det en gang; glemte alt for en kort stund, men huska heldigvis tinga ganske fort. Siden det skulle være en hektisk skoledag i dag, var det klart for prøve neste time. Den var ganske lett. Svarte på alt, og så håper jeg at jeg ikke har de aller største feila. Det hadde nesten vært flaut.

Da jeg kom tilbake fra prøva, kunne –Birgitte fortelle meg at avisa, den som handla om den offisielle åpninga av den nye skolen, var kommet ut! Bare sånn ca tre måneder siden vi hadde den åpninga liksom. Jeg hadde helt glemt den. Derfor måtte vi selvfølgelig bruke litt tid på å bla igjennom avisa og se hva vi faktisk hadde skrevet i den. Seriøst, det føles å lenge siden! Jeg fikk også, sånn btw liksom, krysse ut enda en dag på min søte kalender. Dessuten var det full planlegging av Temakvelden vi skal ha på torsdag. Det blir kjempekoselig; gleder meg masse. Det er jo faktisk bare to skoledager igjen før helga! Vi er halvveis.

I fjerde timen skulle vi ha sånn elevundersøkelse på UDIR. Joda. Det er vel ikke det morsomste jeg har gjort i mitt liv(overraska?), men det var i grunn greit. De to siste på tirsdager har vi gym, og for en gangs skyld skulle vi få gjøre det vi ville. Jeg, Sandra, Camilla og Julie og Karoline fra c-klassen, gikk tur rundt Vassetvannet. Sola skinte, og det var skikkelig koselig! En fin avslutning på dagen, egentlig.

Jeg har egentlig ikke så sykt mye å skrive. Det står faktisk helt stille, og fingrene mine går ikke av seg selv i det hele tatt. Ja, noen ganger gjør de faktisk det, men i dag må jeg tenke for å finne hvert ord. I alle fall kan jeg anbefale to nye blogger!

Marias blogg:
www.sirkusmaria.blogspot.com
Maria skriver veldig godt, og hun har en sterk og super personlighet! Dessuten er hun utrolig kul som skriver nynorsk.
Annes blogg:
www.anijanka.blogspot.com
Så koselig at du har fått deg blogg, Anne! Ser fram til å lese om alle dine morsomme påfunn og interessante tanker.

Jeg kommer ikke på noe som helst mer å skrive jeg, helt seriøst. Dessuten skal jeg på sang nå straks, og det blir bra! Var visst i det ukreative hjørnet i dag, men publiserer likevel. Vi snakkes da …

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!