søndag 12. april 2009

Søndag - Hva skjer?

Hei!

Da er jeg i ganske mye bedre humør, og her er grunnen: Den 21. mai drar jeg til Alex! Jeg hadde seriøst aldri trodd at det skulle gå. Vi gikk gjennom kalenderen, og jeg fant ut at 22.-24. mai egentlig var den eneste helga jeg hadde tid.(Ja, det går i ett framover). Ei helg er jo ganske lite, men vi fant ut at det var veldig mye bedre enn ingenting. Så i dag finner pappa ut at det er jo Kristi himmel fartsdag på torsdagen, og det vil altså si at vi har fri både torsdag og fredag. Så vidunderlig fantastisk! Nå er billettene bestilt. Jeg drar torsdagskvelden, og kommer opp igjen søndagskvelden. Jeg kan bare ikke tro det. Jeg har ikke ord.

Ok, denne helga har jeg ganske lite å si om. Jeg har egentlig ikke orka å gjøre så mye; har egentlig trengt å slappe av. I går kveld spiste vi hos mormor og folka. Lammelår. Det var sykt godt, seriøst! Vi satt der og prata og løste verdensproblemer ei god stund, akkurat slik vi pleier. Forresten fikk jeg vurdering fra UKM-juryen. Det sto at jeg hadde en ”særegen og vakker stemme”, med en fin ”nerve” i. Ble glad for den!

I dag sto jeg opp i halv ettida. Jeg har egentlig ikke gjort så mye i dag heller; har prata med Mirra da, og det var veldig artig! Det er seriøst skikkelig lenge siden vi har prata. Dessuten har jeg selvfølgelig prata med Alex og fiksa billettene. I kveld skal jeg og tante-Karro endelig på kino for å se ”Menn som hater kvinner”. Ser masse fram til den filmen der altså, siden de bøkene er noen av de beste jeg noen gang har lest.

I morgen reiser Elisabeth og Karro opp igjen til Trondheim. Alltid trist det, men heldigvis ikke så lenge til hun kommer hjem. Konfirmasjonen til Vebjørn, som er 3. mai, nærmer seg jo med stormskritt! Ellers har vi også sjekka hvilke musikaler som går i London mens vi er der. Vi skal prøve å få sett ”Mamma Mia” OG ”Les miserables”. Jeg og Elisabeth fikk velge hver vår, og selv om ”Les Miserables” er min største drøm å få sett, har jeg absolutt ingenting i mot å se ”Mamma Mia” heller. Tror egentlig det blir ganske bra!

Ellers skjer det sykt mye framover, så jeg trenger all den energien jeg kan få. Egentlig mest for å få sortert ting litt selv, kan jeg skrive litt om hva de neste ukene, fram til jeg drar, vil inneholde. Denne uka kommer nok til å bestå en del av matte, men når skoledagen på fredag er slutt, skal jeg være letta! Seriøst. Tenk; hvis jeg ikke kommer opp i matteeksamen, er det ingen flere prøver i matte på ungdomsskolen. Det er jo helt ufattelig skjønt det. Ellers er det enda en bandøving på onsdag, det trenger vi i grunn, og så er det sangtime igjen på tirsdag. Gleder meg til det altså! Lørdagen skal jeg visst synge to sanger på en sånn kulturåpninggreie. Sula kommune skal ha kulturuke, og åpninga skal sikkert være en sånn høytidelig greie med masse taler og sånn. Joda. Lenge siden jeg har sunget føler jeg, så gleder meg til det. Uka etter skjer det ikke så mye vil jeg tro, annet enn at på mandagen får vi fri fra skolen for å spille på barneskoler. Ganske herlig det da, selv om å spille på en barneskole ikke er det jeg betrakter som morsomst her i livet. Enten den samme mandagen, eller onsdagen i den uka, skal vi spille på en ungdomsklubb også, nemlig Donken. Jeg kan ikke akkurat si at jeg storgleder meg til det, men …

Fredagen(nå er vi altså kommet til den 24. april) skal jeg synge i Langevågskirka. Ungdomsrådet arrangerer konsert; jeg sang på noe sånt i fjor også, det var utrolig gøy. Jeg elsker å synge i kirker, så gleder meg masse. Dagen etter skal korpset på en konkurranse inne på Ørskog. Har solo der. Gruer meg! Menmen, det blir vel greit. Søndagen i den helga tror jeg at det blir kirke på meg; Vebjørn har ”spørresøndag” eller hva det nå heter. Jeg burde vel for så vidt vite det siden jeg konfirmerte meg i fjor, men …

Helga etter er det langhelg, for fredagen er det 1. mai. Det kan faktisk ikke skade så mye det nei! Ei uke blir straks mye kortere med fire dager. Søndagen skal Vebjørn altså endelig konfirmeres. Jeg elsker konfirmasjoner; de er vakre.

Onsdag 6. mai er det altså trekkdag til skriftlig eksamen. Norsk, engelsk eller matte? Norsk. Vær så snill, la det bli norsk. Jeg tør ikke engang tenke på hvordan nervene mine kommer til å være. Det kan ha så utrolig mye å si for de neste dagene. Altså; det blir mye eksamensopplegg. Jeg aner ikke når de ulike eksamensdagene er, men … Alle har jo klart det før oss, så det er vel bare å bite tennene sammen. Når det skjer, så skjer det.

Den helga har jeg altså ingen spesielle planer for; det er jo mulig det blir litt lesning. Helga etter skjer det heller ikke så mye, annet enn 17. mai på søndag. Joda; det betyr å stå opp tidlig, marsjere, se på TV, marsjere litt mer, snakke med folk og dra hjem. Helt greit lissom. Den uka som følger på kommer til å gå kjempesakte! Jeg lurer litt på hva som skjer på skolen da sånn egentlig; det er jo kjempelenge til muntlig. De forventer vel ikke at vi skal klare å konsentrere oss så mye etter at vi er ferdige med den skriftlige greia vel? Seriøst, hvem klarer det liksom? Men kjenner jeg lærerne våre rett; så er det akkurat det og ingenting annet de forventer. Tragisk. Torsdagen kommer da omsider, og da er det Sommersamling, av alle ting. Kjempemange korps er med; vi har Innmarsj og spiller et par sanger hver. Jeg må bare vente og vente på at klokka skal bli halv sju, og jeg kan sette meg på flyet. 21:05 er jeg hos Alex. Det må jo bare gå. Akkurat nå virker det så sinnsykt lenge til, men, hver dag er vi ett skritt nærmere. Det er i grunn ganske bra at det skjer så mye, så tiden går fortere.

Ok, da vet du liksom litt om hva som skjer. Hvor mye blogging det blir; det er det som sagt umulig å vite på forhånd. Jeg kan virkelig ikke tro at jeg har klart å være så trofast mot bloggen min i snart et år nå. Litt merkelig sånn egentlig, siden slike ting pleier å dabbe av litt fortere enn som så.

I alle fall så håper jeg virkelig at du nyter det som er igjen av denne søndagen, og ikke minst den siste feriedagen i morgen! Det blir nok hardt å stå opp tidlig på tirsdag, men, det går nok. Snart helg igjen, sånn egentlig! Kos deg. Vi snakkes vettu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!