torsdag 23. april 2009

Torsdag - Prinsipp.

Heihei!

Da er det bloggskrivingstid igjen. Vi skal begynne med samfunnsfag nå. Femte time. Jeg hadde egentlig ingen planer om å skrive blogg i dag, men noen ganger bare blir det sånn, likevel. Blogging bør egentlig være impulsivt, og man bør ha lyst i øyeblikket. Hvis ikke, funker det som regel dårlig.

Bare to skoletimer igjen denne uka! Seriøst. I morgen skal jeg på Fagerlia. Tar mest sannsynlig bussen som jeg må ta neste år. Den går klokka ti over sju! Det blir kontrast.

Egentlig har det vært en ganske vanlig dag i dag. Tyskframføringene gikk ikke så veldig bra, men ikke ekstremt dårlig heller. Hadde ikke forberedt meg så godt, så det gikk som ventet.

I fjerde timen, mens vi gikk igjennom delprøve 1, ringte plutselig brannalarmen. Siden jeg har skoene mine i skapet, og jeg ikke rakk å hente nøkkelen min i sekken, måtte jeg gå ut i sokker. Da var det min kjære Sandra fikk en god ide! Jeg fikk stå på beina hennes. Det var litt vanskelig for henne å gå stakkars, men det var egentlig utrolig gøy. Vi holdt i alle fall varmen. Tusen takk vennen! Skolen brant ikke da. Det var visst noen greier på naturfagrommet. Vi slapp resten av mattetimen, og skinnjakka og mobilen min var like hel da jeg kom tilbake. Da er det i grunn greit.

Gratulerer med dagen, Helene. Jeg er glad i deg.

I går gikk skoledagen skikkelig sakte. Det eneste som var morsomt var musikktimen, da vi sang og jeg fikk spille el-piano.
Ellers var dagen kjip. Heldigvis hadde jeg noe å se fram mot! Etter skolen ble jeg nemlig med Sandra hjem. Vi slo følge med Torbjørn og gikk og prata om musikk. Dessuten var vi innom Spar og kjøpte first pricekjeks. Nam! Jeg og Sandra stakk opp til henne, og ble sittende ved hennes koselige kjøkkenbord og skravle, spise kjeks og drikke iskald melk. Herlig. Vi forflytta oss opp å rommet til Sandra etterhvert. Lekser var altfor lite fristende til å gjøres, så vi prata mer i stedet. Mye mer. Det trengte vi!

Senere på ettermiddagen fant vi ut at vi skulle løse kryssord. Det er det lenge siden jeg har gjort. Det var litt gøy da vi fikk det til! Cluet var så å spise nudler. Det har jeg nesten aldri smakt. Jeg føler kanskje, muligens, at det er litt merkelig. Det var godt da.

Mamma kom i sjutida. Øvde gjennom tyskframføringa mi en gang, før det var cæsar(trening funker fint mens man ser på det, egentlig) og så ringte jeg min kjære Ida. Lenge siden vi har prata altså! Kjempekjempekoselig. I nitida ringte jeg Alex også, og så så jeg slutten av Paradise. At folka fikk kjeft, var helt på sin plass. Ble ikke akkurat overraska.

I dag skal jeg ikke bli med Birgitte hjem. Skal på frisøren i dag! Jeg skal vel klippe meg litt og muligens stripe det mer. Det er korps klokka seks, og må vel dit også. Jeg skal vise alle at jeg faktisk kan spille en fin solo! Det må jeg klare.

Ellers i dag skjer det vel ikke så sykt mye. Konsert i Langevågskirka i morgen kveld! Gleder meg egentlig. Må huske å øve i dag. Jeg er altfor sløv med øvinga. Hvordan skal det gå med meg på musikklinja? Jeg bare spør. Svaret er vel at det er helt fullstendig opp til meg, og ingen annen. Noen ganger hadde det vært deilig å være et annet menneske. Noen ganger hadde det vært deilig om et annet menneske var meg, og tok avgjørelsene mine for meg.

Snakkes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!