fredag 16. januar 2009

Fredag - Jeg er lykkelig.

Ja, jeg er det faktisk. Lykkelig. Det er et sterkt ord, men noen ganger må det brukes. Som nå. Alexander <3 Verdens aller beste gutt! Altså enda en ny og viktig person som nok vil prege bloggen min framover.

At det ikke har skjedd så mye siden sist, blir nok litt feil å si. Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal skrivve. Må nesten begynne med tirsdagen, da jeg hadde en herlig sangtime! Jeg har funnet ut at jeg skal synge "Angel" på UKM. Jeg gleder meg, men er veldig spent også, selvfølgelig. På tirsdag begynte vi å øve på den, og jeg fant ut hvilken toneart jeg skal ha den i. Dessuten fikk jeg skrevet ned et par akkorder, som jeg har lært meg nå, sånn nesten. Jeg må bare få et mer stabilt komp, så er vi i gang. Jeg har jo tre sangtimer igjen, så jeg får jo øvd masse mer, heldigvis. Det er en vanskelig sang.

Tirsdagskvelden gikk blant annet med til å snakke med Ida og Isabel. Jeg og Isabel snakka i nærmere to tmimer! Det var så utrolig godt å endelig snakke skikkelig lenge med deg, vennen. Vi har ikke hatt sånn skikkelig god tid noen av oss på en stund, så vi hadde en del å ta igjen. Skolen, diverse arrangement, lekser ... Alt krever litt av oss, og plutselig er dagen slutt.

Jeg fortalte vel kanskje om naturfagprøva vi skulle ha om fordøylse og kosthold?(Utrolig ekkelt lesestoff i grunn). Planen var å lese mye hjemme både på tirsdag og onsdag, men det ble nesten ingenting. Jeg hadde nok av andre ting å tenke på. Det meste jeg har gjort denne uka, har jeg gjort på skolen. En del studietimer har vi likevel fått, så det har gått fint. Naturfagprøva i dag var ikke særlig vanskelig. Det var ingen oppgaver som krevde fulle utgreiinger, heldigvis.

Onsdag var en ekstremt fin dag! Fantastisk, faktisk. Det var da jeg og Alex ble sammen. Jeg kan egengtlig ikke tro det enda, det er så spesielt. Ufattelig stort, på en måte!

I går, altså torsdag, var en skikkelig søt dag den også. Tysken gikk greit, faktisk, og friminutta var sykt herlige! Alle var i skikkelig godt humør, føltes det som. Jeg ble med Birgitte hjem etter skolen, og vi babla som vanlig en god del. Første gang i år at jeg blir med henne hjem! Vi kjøpte sånne boller med sjokolade inni. Det anbefales så absolutt, hihi. Pianotimen var også helt grei, og Helene som hadde vært med Marita hjem, tok bussen sammen med meg, så det ble ikke så kjedelig det heller. Ikke at bussturer egentlig pleier å være så kjedelige. Så lenge jeg har min kjære mp3-spiller, kan jeg sitte rimelig lenge på en buss uten å bli litt lei engang. Det spørs jo selvfølgelig litt hvor jeg skal osv.
Da jeg kom hjem fra Birgitte, var planen å lese til naturfag, men sånn ble det ikke. Jeg fant fram boka, men det var det. Det var liksom så mye annet som skjedde, og snart dro jeg på korps. Det var rimelig kjedelig der sånn egentlig. Vi skulle lære en sang utenatt, og den var verken særlig vanskelig, eller særlig kul. Jaja. Kvelden brukte jeg på å snakke med Alex og å spise pastasalat, samt skrive meldinger og oppdatere meg på hvordan Elisabeth har det. Jeg fikk med andre ord gjort en hel del fornuftig.

Idag har det også vært en ganske fin skoledag. Vi fikk igjen engelsktentamen! Jeg fikk 5+, og det er ikke ofte jeg får i engelsk, så det var rimelig gøy. Nå har jeg fått ijgen alle tentamenene, så vi kan starte på blanke ark. Bortsett fra Polendagboka da; gudene må vite når vi får igjen dem. Jeg er nok en av dem som ikke bryr seg så veldig mye, egentlig. Karakterarket fikk vi også utelt. Jeg er fornøyd jeg. Det kuleste var faktisk at min 5 svak i kroppsøving hadde blitt til 5. De to siste timene var kunst og håndtverk. Utrolig morsomt å bare sitte å prate med folka mens man later som om man er flink til å tre på perler på et smykke. Faktisk.
Nå har jeg øvd kjapt på kornett, sunget litt, og oppdatert meg på Nettbyfronten. Det blir nok ingen blloggskriving i helga, ettersom Ida og Julie kommer i dag! Ja, de gjør virkelig det. Mamma henter dem på vei hjem fra jobb, i halv femtida. Det vil altså si at jeg ser dem ca kvart på fem! Jeg kan ikke vente; det blir så fint å se dem igjen! Skjønne jentene.

Da tror jeg at jeg skal gå å synge eller noe. Jeg følte bare at jeg måtte oppdatere min stakkars blogg. Tenk; den har alltid klart et nytt innlegg hvor jeg bare kan skrive inn. Den har alltid tid til å høre på meg, den.
Hihi.
Da snakkes vi! Sorry for rotete og usaklig innlegg, men var egentlig ikke i bloggskrivingshumør, så da ble det sånn.