søndag 25. januar 2009

Søndag - Nytt innlegg, nye muligheter.

Hei!

Dagens sang: Megadeth – A Tout Le Monde(Set Me Free)

Bloggpower. Jo da. Det er søndag, og denne søndagen skal virkelig nytes også! Jeg er så absolutt ikke klar for skole nå, og spesielt ikke den uka her. I morgen skal jeg til tannlegen. Klokka ti. Tenk på meg, vær så snill? Jeg gruer meg! Det blir fælt. Tirsdagen er det sånn utdanningsmessegreie på Fagerlia; det kan jo faktisk bli ganske moro. Onsdag er det samfunnsfagprøve(”Eit moderne Noreg veks fram”), og fredagen er det en stor RLE-prøve om ”Religionar i kvardagen”, om du skulle være spesielt interessert. Så utrolig kjipt. Uka etter er det matteprøve, og det er den jeg gruer meg mest til, egentlig. Volum og sånt kødd er noe dritt. Uansett; nok skole på en stund. Jeg har en følelse av at det blir lite blogging denne uka, men sånt vet man jo egentlig aldri. Det skal i alle fall bli herlig å bli ferdig med disse ukene!

Uansett; hatt en herlig helg, så jeg kan tenke tilbake på den når jeg er altfor lei. Fredagen var en skikkelig sløv dag; pappa hadde som sagt bursdag, så spiste biff og sånn sammen med mamma og pappa. Koselig, egentlig. Jeg prata dessuten også med Alex! Lørdagen begynte rimelig sløvt; sov lenge, øvde litt kornett, dataen, mat, sånne ting. I femtida dro jeg og pappa for å besøke farmor, siden det var en god stund siden jeg hadde vært der. Veldig koselig! Videre dro jeg bort til Sandra. Vi har ikke vært skikkelig sammen på lenge, så det var herlig å være i huset hennes igjen, hehe. Snart kom Camilla også, og den koselige kvelden kunne begynne!

Hva vi gjorde på? Vel, overnattinga har vel egentlig bestått i en god del latter, skravling, mer latter, interne ting(ekspresspost) osv. Dessuten laga vi taco. Den ble utrolig nok god; helt sikkert på grunn av min perfekte, oppraspede ost. Jo da.
Vi spiste sammen med Malin, søstra til Sandra, som er utrolig kul. Til slutt lå jeg og Sandra på gulvet og hylte av latter. Terkel i Knipe er en genial film, sånn btw.

I titida stakk jeg, Sandra og Camilla nedover mot Storkiosken. Der møtte vi Birgitte og Marita. Planen var egentlig å leie film, men etter at vi brukte nesten en time(jeg kødder ikke) på å velge ut en film, fant vi ut at vi ikke hadde rukket å se film sammen med dem uansett, siden de måtte være hjemme til tolv. Derfor leide vi en film, og Birgitte og Marita en annen. Vi fikk i alle fall prata med dem; gøy som alltid det. Vi leide ”Vacancy”, eller noe sånt. Den var skikkelig creepy, egentlig! Jeg har ikke helt bestemt meg for om den var bra eller ikke. Grei, tror jeg at jeg kan konkludere med. Det er i alle fall godt å ha en pute å klamre seg til når noe er skummelt.

Klokka var vel rundt tre da vi sovna, så klokka elleve var vi rimelig uthvilte alle tre. Frokost ble det imidlertid ikke før tolv. Det var skikkelig koselig å sitte og skravle og spise i nesten en time. Da Camilla stakk i ettida, ble jeg og Sandra sittende og høre på gamle lydklipp vi hadde sunget inn. Jeg lo så jeg grein, seriøst. Det skulle faktisk ikke gå ann.

Nå har jeg akkurat kommet hjem; pakket ut og sunget litt. Farmor og farfar og mormor og morfar kommer klokka fire, svinesteik. Vi skal feire pappa, på en måte. Det blir i alle fall koselig å ha besøk av besteforeldrene mine! Jeg er veldig glad i alle fire.

Kvelden skal nok bare nytes. Foreløpig har jeg ingen planer; vi får se. Jeg håper i alle fall at du får en fin søndag og en fin uke! God tur til dere heldige folka som skal på kurs. Savn gjør vondt.