lørdag 10. januar 2009

Lørdag - Smil.

Heei!

Man blir glad av å smile. Og når man er glad, smiler man. Faktisk. Dessuten er Smil veldig godt. Sjokoladen altså, hvis du var i tvil.

Jeg er et i et sykt usaklig humør i dag. Eller; egentlig saklig, for egentlig så betyr saklig usaklig i min verden. Eller noe sånt. Uansett; jeg skriver bloggen inne i det feltet i dag, og ikke i Word slik jeg pleier. Merker du forskjell? Hahahaha, neida.

Klokka på bloggen min er fiksa! Det var jo ikke vanskelig i det hele tatt, haha. Det viste seg at tidssona var Middelshavskysten. Takk, Sindre.
Nå er det bare kommentargreia igjen; men jeg skjønner ikke hva som kan være feil. Alle innstillingene er jo riktige(tror jeg).

Jeg var på skolen i går! Tro det eller ei var det faktisk en ganske fin dag. Den starta herlig; masse skravling med Helene på bussen. Helene hjelper meg alltid til å se mer lyst på en dyster skoledag. Det var herlig da jeg kom på skolen også og møtte igjen Marita, Birgitte og Camilla, samt de andre folka i klassen! Den første timen hadde vi naturfag. Vi skulle bare jobbe med oppgaver, så da gjorde jeg i alle fall litt av leksa jeg skulle ha gjort i løpet av uka. Timen etter hadde vi norsk. Vi skulle jobbe med noen areidsoppgaver om film, men siden jeg og Birgitte var fedig, satt vi og skravla, diskuterte litt film og ja; kosa oss. Kristin Lavransdatter er min helt. Hahaha, sikkert.

Trejde time? Jo; da hadde vi sånn orientering om videregående og søknader og sånn. Det nærmer seg sykt. 1. mars skal alle ha søkt på den skolen de vil inn på. Hvordan kommer det til å gå med folk egentlig? Hvordan kommer det til å gå med meg? Jeg håper trinnet møtes igjen om ti år. Det må være sykt morsomt, egentlig! Det høres i alle fall kult ut; se hvor det er blitt av folk og hva de driver med. Hvem som har fått unger og hvem som har blitt sammen, evt slått opp siden sist. Utveksle minner, le ... Høres tøft ut. Jeg vil egentlig på en reunion med en gang jeg, men det måtte i så fall blitt med barnehagen, noe som vel er rimelig uaktuelt.

Langfriminuttet ble brukt på skravling med Anne og Camilla om videregående, et besøk i kantina samt latter. Masse latter. Fjerde timen hadde vi en sløv engelsktime(et par måtte framføre, men det var ikke mange). De to siste på fredager har vi som kjent kunst og håndverk, og i min gruppes tilfelle, tekstil. Vi har flytta inn i nye "lokaler" nå. Den nye skolen er faktisk så godt som ferdig, og åttende har også flytta inn. Før hadde vi kunst og håndverk på en gammel videregående som ikke ligger langt unna skolen. Det var der vi gikk i åttende, blant annet, mens skolen ble bygd. Jeg fikk egentlig ikke et særlig inntrykk av rommet; sikkert greit det. Jeg bryr meg ærlig talt meget lite. Jeg gjorde bare ferdig et par ting og sånn. Snart skal vi nemlig begynne på avsluttende prosjekt. Jeg har ikke peiling på hva jeg skal lage! Vi kan velge å gjøre hva vi vil, så sant det har med sløyd eller tekstil å gjøre selvfølgelig, men det bør ta lang tid og det teller mye på den avsluttende karakteren. Dessverre liker jeg verken sløyd eller tekstil, jeg har null talent og min kreativitet når det gjelder sånne ting er sånn ca lik null. Derfor kan det bli meget spennende. Ideer til hva jeg kan lage tas i mot med takk.

Jeg dro hjem etter skolen; slappa av et par timer, før jeg dro ut i Langevågen. Først besøkte jeg og pappa farmor, og så dro jeg bort til Sandra. Herlig å se henne igjen! Vi fikk brått litt dårlig tid, for vi skulle møte Marita på Spar ti på halv åtte, og den var nesten halv før vi kom oss av gårde, men så viste det seg at hun var like forsinka, så det gikk bra. Vi møtte Birgitte litt senere, og gikk innom Storkiosken. Å finne en film var lettere sagt enn gjort, men til slutt endte vi opp med "Over Her Dead Body". Den var faktisk ganske så morsom! Vi var også innom Spar og kjøpte litt godteri selvfølgelig, før vi stakk opp til Sandra. Camilla kom også snart, og så ble vi sittende og spise godteri, prate og etterhvert også se filmen. Folka stakk i ellevetida, unntatt meg som overnatta hos Sandra. Det har vært skikkelig koselig, fylt med masse latter og glede! Jeg har kalde føtter, har jeg funnet ut. Haha. Krem. Bringebærsyltetøy.

Pappa henta meg dessverre litt tidlig, fordi jeg måtte på en pianotime. Og nei, det var ikke sånn som jeg trodde; at jeg måtte ta den opp igjen fordi jeg var syk, men fordi pianolæreren vår skal bort to torsdager(ikke neste men de to ukene etter det), og da skal vi få erstatningstimer. Sånn hvis du var veldig interessert i det, liksom.

Duffy, eller hva hun heter, har faktisk litt kul stemme. Faktisk.

Nå har jeg øvd litt på kornett(ikke så lenge, menmen).
Hjemme alene i kveld! Herlig.

Men vi snakkes.