torsdag 22. januar 2009

Torsdag - Bloggskrivingshumør.

Hei!

Da er det en liten stund siden jeg har skrevet, selv om det har vært verre. Jeg begynte på et innlegg i går, men fant ikke på så mye å skrive, så jeg droppa det. Ikke at det har skjedd særlig mye nå heller, men litt hender jo alltids i løpet av en noen dager.

I dag har jeg hatt en skikkelig fin dag! La oss starte med skolen. De to første timene på torsdager har vi, som dere kanskje vet, dobbelttime i tysk. Uff. I dag gikk det imidlertid greit; vi gikk igjennom en del grammatikk, og jeg fikk litt mer system i det, eller hva jeg skal si. Dessuten var det meste gjennomgang på tavla, så jeg kunne tenke på andre ting. Jeg samarbeida dessuten med Ragna, noe som alltid er like koselig!

De to neste timene var RLE og matte. Kjedelighetsprinsipp. Ikke stort å si om dem altså. De to siste hadde vi samfunnsfag og studietid, men det ble nesten bare samfunnsfag. Rimelig greit egentlig; klassen har en del gode kommentarer, så jeg kan le litt oppi det kjedelige liksom. Forresten klarte Marita å legge meg i bakken i dag. Det skal ikke gjentas, haha!

Etter skolen ble jeg med Birgitte hjem, selv om det ikke var piano i dag. Det er jo alltid så koselig! Vi skravla i vei, men siden ingen av oss hadde penger ble det ingen Torsdagsmuffins. Da vi kom hjem hadde Jarle laga pizza til oss, så da satt vi ved kjøkkenbordet og spiste pizza, drakk ferskensaft og prata. Meninga var at vi kanskje skule hjelpe hverandre med engelsk, men, det fins da morsommere ting å snakke om, så vi droppa det! Jeg tok bussen hjem 15:50 slik jeg pleier, men plutselig ble jeg redd for at vi hadde kjørt for langt. Jeg satt nokså skjelven ei stund før jeg skjønte at jeg var på riktig vei. Fram til korps gjorde jeg ikke noe særlig. Det var seriøst ingen på korps i dag nesten! Jeanett, Vebjørn, Maria, Natalie, Lise og Caroline fant det visst for godt å la være å komme i dag. Heldigvis kom jeg faktisk opp på tonene i dag i alle fall. Det går så sykt opp og ned; det burde vel egentlig ikke være sånn, vitner vel om manglende kontroll eller noe, men noen dager har jeg bare ikke en kornettdag, og da sliter jeg skikkelig, mens andre dager kommer jeg opp på skikkelig høye toner uten å anstrenge meg noe særlig engang. Oi, det ble en lang setning.

Nå, etter korps, har jeg egentlig ikke gjort noe særlig; vært på butikken en tur, sunget, sånne ting. Bare en skoledag igjen før helg! Det er seriøst herlig. Vi skal ha engelskframføring i morgen; først skal vi snakke i grupper, og så må noen framføre for klassen. Vi har evnet ”Culture” av alle ting, så vi må framføre et dikt om kultur vi har skrevet selv, og snakke om ”What culture means to me”. Faktisk utrolig vanskelig å forklare kultur, egentlig.

Ellers; jeg var en tur hos frisøren i går. Jeg holdt på å sovne; det var skikkelig herlig å bare sitte der og la noen som jeg vet har full kontroll holde på med håret mitt. Jeg fant ut at jeg skulle gjøre noe nytt, og ettersom jeg ikke får lov til å farge håret svart(Dessuten er folk veldig uenige om jeg faktisk ville kledd det, så jeg vet ikke), fikk jeg i alle fall noen mørkere striper i håret. Nå er det nesten lysebrunt. Dessuten fikk jeg stripa og klipt det opp litt, så er fornøyd nå.

Stort mer har jeg vel egentlig ikke å skrive. Jeg ser masse fram til helga!
God tur til Trondheim Silje; jeg kommer til å savne deg!