mandag 5. januar 2009

Mandag - Jeg savner ferie.

Hei.

Jeg er på skolen, og plutselig fikk jeg lyst til å skrive blogg. Jeg har tenkt på bloggen min i hele dag faktisk; planlagt hva jeg skal skrive og sånn. Det blir sikkert ikke sånn jeg hadde tenkt, menmen. Og nei; jeg har ikke fritids som tenker masse på bloggen min. Vi så film i dag nemlig, så jeg måtte ha noe å gjøre, men det kommer jeg tilbake til.
Tenk; nå har skolen begynt igjen. Jeg fikk ikke sove i går, naturlig nok, i alle fall ikke før ganske sent. Døgnet var jo helt snudd. Likevel var jeg nesten ikke trøtt i dag, men det er egentlig ikke så merkelig, siden den andre dagen pleier å være verst. Jeg aner ikke hvorfor, men, jeg vet at det pleier å være sånn.

Det var skikkelig trist i dag tidlig. Jeg måtte si ha det til Elisabeth før jeg dro på skolen. Hun drar jo til Trondheim igjen, og på grunn av diverse eksamener og lignende, kommer hun ikke hjem før til påske. Derfor må vi få oss ei helg i Trondheim. Jeg savner henne allerede. Jeg har kanskje ikke fortalt det, men Elisabeth går tredje året på høyskolen i Trondheim. Hun studerer for å bli byggingeniør, og jeg er veldig stolt av søstra mi.

Da vi kom på skolen ble klassa samla på det såkalte "formidlingsrommet", som det så fint heter, og sa "Godt nyttår!" og sånn. Kjekt å se folka igjen, ja. Rundt ni samla trinnet seg i amfiet der vi skulle se "Kristin Lavrandsdatter", som visstnok er veldig muntligrelatert. Greit å få se film egentlig, i stedet for å ha mange uinteressante og kjedelige fag. Slapp blant annet unna naturfag og matte. Da vi satt i amfiet, kunne Eivind(en lærer) fortelle at filmen varte i 2 timer og 59 minutt. Altså tre timer! Sykt. Heldigvis fikk vi friminutt. Ok, filmen: Vel, den van norsk, og den var lett å følge med på. Det var det positive. Sånne ting som Kristin Lavrandsdatter kan egentlig være litt spennende, faktisk, men ærlig talt, de grein jo hele tida! Jeg har hørt det før, at de griner sykt mye på den filmen, men da jeg så den, skjønte jeg virkelig hvor ille det var. Jeg har all mulig respekt for folk som griner, men, folka tok jo helt av. De gjorde jo ikke annet i tre timer! Dessuten fikk jeg konstatert at alle der var utrolig dramatiske og innviklet i mengder med intriger. Filmen inneholdt også et par usaklige momenter som kommentarer som: "Når jeg blir gift, skal jeg aldri mer spise noe jeg ikke liker!" Litt creepy musikk var det også plass til.

I dag blir det vel en del leksegjøring. Jeg skal snakke med Isabel, ha kornettime(årets første), og flaskeinnsamling med korpset. Så ufattelig tragisk det blir! Det må være noe av det kjedeligste som fins, seriøst. "Unnskyld, har du et par flasker til overs?"

I går var en skikkelig koselig dag; gikk rundt Valen, spiste svinesteik, øvde på sang og var og så Max Manus sammen med familien og Vebjørn. Den filmen var herlig! En av de beste filmene jeg har sett; lett å følge med på, fenomenale skuespillere(jeg digger Axel Henny!) og en spennende og gripende handling. Virkelighetsnært var det også.

Jaja, nå må jeg nesten koble sammen dataen, så vi snakkes.
Sekken min er tung; nå som begge mine stasjonære leselister er på rens, må jeg frakte den bærbare fram og tilbake.

Dagens sang: Black Sabbath - Children Of The Sea.