mandag 12. januar 2009

Mandag - Trøtthet.

Heihei.

Jeg er så trøtt, så utrolig trøtt. Jeg aner ikke hvorfor, er bare det. Kanskje fordi det tok lang tid før jeg sovna i går, og fordi det er mandag, noe som vel er en generell trøtthetsdag, eller noe sånt. Positivitet er likevel viktig. Fire dager til Ida og Julie kommer! Herlighetsprinsipp. Jeg lurer på hva vi skal finne på egentlig? På denne øde plassen er det nemlig ikke så mye å gjøre, men det ordner seg vel. Jeg har litt lyst til å ta dem med på Moa. Musikkverket er kos!

Denne uka har vi heldigvis ikke så sykt masse lekser. Jeg har gjort RLE og litt tysk nå, men mer blir det nok ikke i dag. Matta forstår jeg ikke(hater volum og den greia der), samfunnsfagen kan ikke gjøres før etter timen på onsdag(Itslearningoppgaver er forresten ganske chill) og naturfagboka ligger på skolen. Joda, jeg har dobbelsett, men akkurat den permen mangla jeg visst her hjemme. I stedet hadde jeg to av en annen, så det må jeg få fiksa. Litt dumt at jeg glemte boka, sånn egentlig, for vi har prøve i naturfag på fredag. Fordøyelse og kosthold, eller one sånt? Æsj, kan ingenting. Vi får ta notater som i karbonkjemi og satse på at det åpner seg ei eller anna slags kunnskapens dør i hodet mitt, eller noe sånt. Haha.

Familieselskapet i går var skikkelig koselig, som forventa! Jeg satt for det meste og skravla med Vebjørn og folka. Vi har rykket inn på stua til de voksne. Haha. Og kaker? Joda, det skal jeg love deg! La meg ramse opp: Sjokoladekake, muffins, ostekake, bløtkake, sveler, lefser, gele(får ikke til den rare e'en akkurat nå) og kromkaker. Det var altså helt sykt mye godt der, og du kan tro jeg ble mett, og også etterhvert kvalm. Menmen. Resten av dagen(kom vel hjem i halv åttetida) skjedde det ikke stort mer enn MSN og sånn, samt en liten talk med Sandra.

Nå er kornettimen avlyst, på grunn av trafikkaos eller noe sånt. Jeg får dobbeltime neste gang. Korps blir det imdlertid i dag. Jeg har ikke vært på det i år, siden det var flaskeinnsamling forrige mandag og jeg var syk på torsdag. Flaskeinnsamlinga ja! Det var faktisk ikke så ille. Det var ikke kaldt ute, og vi fikk mange flasker med noen folk så det føltes ikke så nytteløst som sist gang, da vi bare fikk sånn to og tre i hvert hus, om vi fikk noen i det hele tatt. Jeg gikk sammen med søskenbarnet mitt, Kamilla, som så absolutt går i sjuende og ikke femte, hehe. Ei venninne av Kamilla, Marie, gikk også. Det var veldig glatt da, så først skle Kamilla ned en bakke på rompa, før hun reiste seg og ropte at hun skulle ta meg i mot, der jeg seilte nedover på ganske så glatte støvletter.

Jeg må vel snart gå for å spise, tenker jeg. Jeg er faktisk ganske sulten. Er det noe å si om skoledagen i dag da, mens jeg venter? Jo, skal vi se. Vi fikk igjen mattetentamen i dag! Jeg er veldig overraska og fornøyd. Det var en fryktelig lang og vanskelig tentamen, så man kunne mangle mange poeng og likevel få en god karakter. Heldigvis, sier jeg bare. Uansett; vi brukte to skoletimer i dag på gjennomgang av den. Vi hadde en slags muntligprøve i tysken i dag; alle måtte lese et stykke høyt for Oddny(tysklæreren vår) og vi fikk karakter. Jeg fikk 5, så det var litt gøy. Engelsk og norsktimen har jeg ikke mye å si om, annet enn at jeg har ei veldig morsom klasse som kan få meg til å le av de merkeligste ting. Jeg kan ikke komme på et godt eksempel akkurat nå, men en dag i klassa mi ville få deg til å skjønne hva jeg mener.

Ellers har jeg ikke så mye mer å skrive. Jeg føler at jeg har sagt det et par ganger, men nå er det sant. Vent, forresten! Jeg må bare si at jeg har ganske lite penger på kortet, så hvis noen prøver å få tak i meg er jeg ikke sur, bare tom for penger. Jeg tror jeg har rundt 26 kroner eller noe sånt. Snakkes.