mandag 19. januar 2009

Mandag - Sol.

Hei. Jeg følte visst for å skrive blogg. Nå er første timen akkurat over. Norsk, og dramahistorikk. Hvem bryr seg? Det eneste jeg gleder meg litt til, er å lære om "Et dukkehjem" av Henrik Ibsen. Jeg har hørt at det er bra.

Leselistene mine er tilbake! Herlig. Nå kan Alex endelig sendde sanger til meg igjen, hehe. I går sendte han Megadeth. Snart har jeg mer av dem enn av Metallica. Leselista kjentes helt ny ut. Med en gang jeg fikk den, gjorde det nesten vondt å lese. Likevel bruker jeg min bærbare PC nå, fordi egentlig så har jeg blitt ganske glad i den. Jeg slipper i alle fall å bære PC'en min fram og tilbake fra skolen da, og det sparer skuldrene mine.

Ok, jeg må fortelle om min herlige helg. Vi har egentlig matte, menmen. På fredag kom Ida og Julie. De var framme på Moa klokka 16:25, og der henta mamma dem. Altså møtte jeg de to skjønningene rundt kvart på fem. Det var så herlig å se dem igjen! De er rett og slett supre jenter, begge to. Men det var det vel ingen som tvilte på?

Vi starta helga med å spise litt pastasalat. Jeg hadde sykt vondt i hodet, men en Paracet gjorde at det gikk over rimelig fort. Vi skyndte oss ned, og brukte et par timer på skravling, keyboradspilling, musikkhøring, latter og generell genialitet. Ja, jeg har blitt påvirka av å være sammen med Ida og Julie ei helg. Blakc er en søt hund, btw.

Vi så selvfølgelig hotel cæsar, og så fant vi ut at vi skulle gå en tur på kiosken. Smågodt er alltid godt, Smil og Center også.

Etter kioskturen(Opramsing, oppramsing) spiste vi hjemmelaget pizza. Nam! Det var riktignok ikke vi som hadde laga den; det var min kjære mor. Uanset; resten av kvelden ble brukt på mer skravling og musikkhøring. Latter er også gøy. Aproppo latter; vi prata med Alex og Trond Martin på Skype. Det var skikkelig søtt! Dessuten produserte jeg og Julie mennesker på gulvet. Julie er flink til å "produsere ting", haha.

Idag skjønte jeg faktisk matta. Det var volum av ei kjegle og ei kule, eller noe sånt. Kjedelig, men forståelig. Nå skal vi visst begynne med engelsk. Engelsk funker. Vi får arbeidsplanen også denne timen, tror jeg. Det blir fælt! Jeg gruer meg; håper ikke vi har noen prøver. Senere i dag har vi studietid, naturfag og tysk. Det blir bra å komme hjem igjen! Jeg har planer om å få gjort en del lekser i dag, og så har jeg dobbeltime kornett, og så er det korps. Nå snakka jeg meg helt bort. Det er fordi jeg går litt til og fra bloggen min. Jeg fortsetter med lørdagen:

Vi sto opp i ellevetida. Dvs; vi våkna i ellevetida. Det tok en stund før vi kom oss opp, men det gikk greit. Juliusbrød er godt. Vi var i alle fall klare til klokka var ett. Da henta Marte oss, og vi dro på bowling. Vi måtte vente litt fordi hallen var full(alle hadde visst bestemt seg for å ha bursdag overalt), men omsider kunne vi spille. Jeg lå rimelig bra ann,
men Marte vant, og selv kom jeg på 3.

Etter bowlinga gikk vi innom Musikkverket. De hadde jo seriøst ingenting! Han fyren bak kassa hadde aldri hørt om Megadeth! Omsider fant jeg AC/DCs "Black Ice", og den har jeg hatt lyst på lenge, så den kjøpte jeg. Senere stakk vi på kafe Opus. Søthet. Jeg og Ida spiste luna; det var skikkelig godt! Egentlig ligna det mer på en calzone, menmen.

Før vi dro hjem, måtte vi innom Ops og kjøpe godtei. Smågodt, faktisk. "Den? Den da?" Seriøst; den posen ble full! Sinnsykt. Jeg var nesten redd for at den skulle revne. Resten av lørdagen var også herlig! Vi spiste taco, skravla, lo og lo mer, diskuterte saklige ting (faktisk var det ganske saklig også. Rettigheter, prinsipp, blindhet, utnnytting av rettigheter osv.) Brunsjbær. Kra, moou og bæ. Internitet er viktig, men det har jeg sagt før.

Vi var ganske trøtte, og sovna runt fire. Vi måtte likevel høre litt på "All Hope Is "Gone". Forresten; tidligere på kvelden så vi "The Making Of All Hope Is Gone", og "The Making Of Shogun". "The Making Of All Hope Is Gone" var skikkelig random, men tøff. Noe annet herlig; Ida og Julie ble glad i Trivium.

Søndagen sto vi opp i tolvtida. Dusja, spiste frokost, og hadde en skikkelig sløv, men like fullt herlig dag. Jeg kosa meg i alle fall. "Gjør på? Gjør på? Ingen verdens ting!" Haha. Ripping av CD'er, mer latter, slosskamper og data, samt oppspising av tacorester, hørte med.

Gulljentene dro med en buss som gikk 19:25. Stillhet. Det var utrolig trist. Tomhet, savn ...

Da jeg kom hjem, gjorde jeg heldigvis noe koselig. Jeg prata med min kjære Alex. Tida går alltid så utrolig fort når jeg prater med deg, pus.

Jeg prata også bittelitt med Isabel. Heldige jenta drar på kurs denne uka, sammen med Lena, Therese og den gjengen der! Dere er heldige. Jeg savner folk så mye at det gjør ekstremt vondt. Av og til vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Idag var jeg ufattelig trøtt. Det var faktisk helt sykt. Men det er jo mandag, så hva kan man forvente?

Da snakkes vi. Jeg tror jeg må slutte av nå. Jeg vil bare si gratulerer så masse med dagen, Marita! Jeg er kjempeglad i deg.