fredag 2. januar 2009

Torsdag - Godt nyttår.

Heii.

Bloggskrivingstid! Igjen. Og det er ikke et hvilket som helst innlegg, faktisk. Dette er innlegg nr 100! Hurra. Haha. Forresten, når vi først snakker om blogg; klokka på bloggen min er veldig feil, jeg vet det. Jeg skal få fiksa det, bare jeg har tid og ork til å gjøre det, og jeg finner ut hvordan det gjøres. Tror egentlig ikke det er så vanskelig, men, det blir ikke i dag i ale fall. Jeg skal også prøve å få fiksa sånn at dere kan kommentere; det savner jeg litt, men vi får se når det blir.

Godt nyttår, alle sammen! Jeg håper dere hadde en herlig nyttårsaften, virkelig. Jeg hadde det helt supert! Jeg sto opp i ettida, spiste frokost og prøvde å lakke neglene svarte. Det gikk ikke så bra; neglelakken var helt inntørka, så det droppa jeg(Dvs, det var Elisabeth som lakka neglene mine. Selv får jeg det ikke til). Jeg og Elisabeth gikk i stedet en tur rundt Valen. Det var skikkelig kaldt, og det snødde, men, vi følte oss ganske "friske" da vi kom inn igjen. Vi måtte begynne å gjøre oss klar for kvelden, og mens Elisabeth dusja, spilte jeg og Helge kort. Pappa ble med etterhvert.

Mormor og morfar kom rundt fem, og så satte vi oss til bords for å spise. I år hadde vi pinnekjøtt og svineribbe. Det var jeg, mamma, pappa, Elisabeth, Helge, mormor og morfar som spiste. Praten gikk lett, og det var veldig avslappende å sitte der. Mette ble vi, men det hører vel med.

To timer og Kongens nyttårstale senere, kunne jeg endelig dra til Sandra! Det var supert å se henne igjen. Vi gikk først opp på rommet hennes en stund; satt der og babla, spiste sjokolade(hahaha) og prata med Silje, ei venninne av Sandra. Forresten fikk jeg endelig lakka neglene mine også. Senere på kvelden gikk jeg og Sandra ut i Vågen, der vi møtte Marita og Janita. Vi virra rundt en god stund, før vi dro til Marita. Der spilte vi Monsterbuzz. Lol! Men skikkelig genialt var det, faktisk. Jeg og Sandra gikk kvart på tolv, slik at vi nådde huset til Sandra like før tolv. Det var raketter overalt! Jeg skal være så ærlig at jeg innrømmer at jeg er litt redd for rakettene. Alle lysene og smella skremmer meg litt, men det gikk greit. Jeg klarte å være ute, selv om jeg rykket litt til innimellom.

Klokka ble 00:00, og 2009 hadde starta. Nyttårsklemmer, meldinger og godt nyttår-fraser ble delt ut på høyt plan. Herlig å dele dette med en av sine beste venner! Jeg har alltid pleid å feire med familien; dette var første året uten.

Jeg og Sandra brukte resten av natta på babling, latter, musikk og en lang gåtur ute. Det var skikkelig herlig! Jeg trenger ikke si stort mer. Reker. Resirkulering. Vi sovna vel ikke før rundt halv seks. Det hører med, så absolutt. Vi sov ufattelig tungt. Jeg klarte på en eller annen syk måte å vekke Sandra i søvne, og da hun spurte meg hva klokka var og jeg så at den var ti, ble jeg sur og snudde meg bort. Jeg trodde at det var hun som hadde vekka meg. Begge to sovna med en gang igjen heldigvis, og vi sto ikke opp før nærmere halv tre, selv om vi riktignok våkna rundt halv to, eller kanskje den var to.

Resten av dagen var sløv, men herlig. Rundstykker til frokost, mer musikk og babling. Foreldra til Sandra var snille og kjørte meg hjem, så var hjemme rundt halv seks. Da spiste vi rester fra i går, hele familien, før jeg hørte ferdig "Under en ny måne", og satt på MSN en stund. Etter en del fram og tilbake, fant jeg ut at jeg skulle møte Marte. Det var flott å se henne igjen! Vi gikk en liten tur, kjørte en liten tur(haha) og satt ved kjøkkenbordet hennes og skravla. Var hjemme i nitida. Jeg og pappa begynte å spille kort, og nesten med en gang vi hadde begynt, kom Vebjørn(søskenbarnet mitt). Han joina, og senere ble Elisabeth og mamma også med. Det var Amerikaner og Femkamp det gikk i.

Vebjørn har akkurat dratt, og jeg sitter på MsN og skriver blogg. Gleder meg stort til i morgen; Camilla kommer en tur, og jeg og Marte skal kanskje, men egentlig tvilsomt, på Moa. Det blir bra, vettu.

Ellers har jeg ikke så mye mer å skrive, tror jeg. Dagens sang: Trivium - Dying In Your Arms.
Goodbye.

Forresten; jeg skriver torsdag, selv om klokka er over tolv, og det strengt tatt er fredag.