søndag 4. januar 2009

Lørdag - Selv om det er søndag.

Heihei.

Jeg kan ikke tro det. Den siste feriedagen har begynt. Dvs; den har begynt fordi klokka er over tolv. Fortstat er det lørdag i hodet mitt. Jeg vil ikke at skolen skal begynne på igjen på mandag! Jeg vet hvor fort jeg sklir inni den vanlige rutinen med skole, lekser, øving, mat ... Juleferien har vært så herlig, så ufattelig koselig og stille og etterlengta. Jeg håper virkelig at det går fort fram mot vinterferien!

I dag har jeg egentlig ikke gjort noe særlig. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å stå opp tidlig, men var så ufattelig trøtt. Det er lenge siden jeg har opplevd en så voldsom trøtthet. Hver gang jeg prøvde å våkne, kjentes det ut som om jeg holdt på å klatre opp fra en brønn. Alt var tåkete og rart. Det hadde kanskje noe med at jeg sovna så seint i går. Uansett; jeg sto ikke opp før rundt halv to. Jeg spiste frokost og øvde faktisk nesten en time på kornett, sammen med pappa, som spiller trompet. Det er ikke særlig stor forskjell, hvis du lurte; trompeten er litt lengre, og lyden er kanskje litt skarpere. Etter det hørte jeg på lydbok ei stund; har begynt på "Gattys historie". Den er ikke så veldig bra syns jeg, men overlevelig tidsfordriv. Jeg fant ut at jeg måtte merke cd'ene mine med punktskrift, siden jeg har fått en god del nå, så det fikk jeg gjort. Jeg har jo tenkt at jeg skulle gjøre det lenge, så. Triviums "Shogun" er forresten en dødsbra CD! Genial, rett og slett. Vokalprestasjonene, riffene, kombinasjonen av "råhet" og dybde ... Ubeskrivelig bra! Forresten har jeg spilt en del keyboard i dag også. Jeg har fått rigga opp med keyboard, mikrofon og forsterker på rommet mitt, så det er ganske tøft.

I sekstida dro jeg, Elisabeth og pappa til farmor. Kjempekoselig!

I kveld har jeg bare vært ved dataen, spist, prata med Alex og sett på TV sammen med folka. Stille og rolig, med andre ord.

Inspirert av en annen blogg fant jeg ut at jeg må skrive litt om år 2008 nå som jeg faktisk har litt tid. Ok, men hva skal jeg skrive? 2008 har vært ... Spesielt. Jeg tror jeg kan si det sånn. Det har vært fylt av en rekke vendepunkter, nye mennesker og sterkere bånd mellom meg og vennene mine. Det er faktisk sant. Et absolutt høydepunkt var UKM, og at jeg gikk videre til fylkesmønstringa i Kristiansund. 4.-6. april var en herlig helg jeg aldri vil glemme! Noe annet stort var selvfølgelig konfirmasjonen min, 4. mai. Det var en uforglemmelig dag med nydelige taler og sanger, den flotte familien min som jeg er så glad i, og mange tanker som slo rot og glemte minner som brått ble huska. Jeg har også begynt i tiendeklasse, og begynt å virkelig realisere planen min om å gå på musikklinja høsten 09. Det har vekket tanker i meg; tanker om selvstendighet, om utdanningsvalg, om livet mitt, rett og slett. I 2008 fikk jeg sunget og spilt mye; sang blant annet på Langevågsdagene som var ganske stort for meg. Ikke minst var jo hele trinnet i Polen; en skjønn tur som har satt dype spor. Sommerleir på Hurdal, korpstur til England og bryllupet til mora til Isabel i vinterferien var også spesielt. Ellers har klesstilen min og musikksmaken min forandra seg en god del, det vet vel de fleste, men jeg vil at folk skal vite at jeg fortsatt er den samme på innsiden. Året 2008 var altså et veldig begivenhetsrikt år, og jeg håper virkelig at 2009 blir like spennende. Dette ble litt rotete, hadde plutselig mange tanker, men du får bære over med det.

Nå har jeg ikke stort mer å skrive, så vi snakkes..