onsdag 10. desember 2008

Onsdag - Babling om alt mulig, egentlig.

Hei!

De som kjenner meg godt, kunne vel tenke seg til at det var nå jeg kom til å skrive; nå som mattetentamen er overstått. Det er sånn jeg er. Mye av mandag og tirsdag har dessverre forsvunnet i lekser, og særlig matte. Er det ikke ironisk forresten? Det er jo matte vi virkelig trenger øving i, men neida; uka vi har mattetentamen får vi masse lekser(innlevering av rapport som jeg forresten ikke har gjort), musikklekse på Itselarning, etc. Tragisk. Da vi hadde engelsk og norsktentamen, hadde vi ingen lekser, nesten. Uansett er det herlig å være ferdig!

Ok, det neste som skjer er muntlig i neste uke. Vi skal visst ha en form for prøvemuntlig, øving til eksamen liksom. Enten kommer vi opp i noe på mandag eller torsdag, og har framføring henholdsvis onsdag eller torsdag. Jeg gruer meg! Hvis jeg kommer opp i matte … Men nok om skole.

Jeg var ganske så utslitt etter tentamen i dag, som forresten gikk greit nok; ikke superbra, ikke bra en gang, men greit. Likevel ble jeg veldig glad da Marte sendte melding, og vi møttes utenfor skolen. Først stakk vi innom farmor, noe som var altfor lenge siden sist. Veldig koselig! Etterpå stakk vi på Moa; jeg fikk kjøpt enda en julegave, samt nye ørepropper til mp3’en min. De gamle var litt ødelagt; det ene øret funka ikke, og det var ganske ubehagelig. Det føltes som om jeg var døv på ene øra eller noe sånt. Vi spiste på Bigbite også; nam! Vi bør virkelig gjøre alvor av planen vi har hatt i snart to år nå, nemlig å skaffe oss et bigbitekort. Noe annet sykt; da jeg skulle ta ut penger, klarte jeg å putte kortet inn i feil hull. Det var visst en sånn plass der man putta kviteringer som skal kastes eller noe. Heldigvis gikk det ikke så langt inn, så Marte klarte å få det ut igjen ved hjelp av bilnøkkelen. Hvis ikke … Vel, det kunne blitt ganske kjipt, egentlig.

Nå har jeg akkurat kommet hjem; har sett litt på Bjåfjell og sånn. Blåfjell er søtt! Dessuten har jeg åpna min kjære sjokoladekalender. Jeg og Sandra er meget stor fan av den kalenderen faktisk, ikke sant Sandra? Det enkle er ofte det beste.

Ellers tror jeg ikke at det har skjedd noe stort siden sist. Korpset spilte utenfor Spar på mandag, og sangtimen var avlyst i går. Jeg får heldigvis en ny time på fredag, noe jeg så absolutt trenger, fordi det snart er romjulskonsert. Seriøst; neste fredag er det 19. desember, jeg kødder ikke! Merkelig hele greia.

Den heldige søstra mi og Helge er i London. Jeg vil også dit! Det er et mål neste år altså.

Jeg har forresten vært flink og fått sendt en del julegaver. Ikke alle, men resten sendes i dag eller i morgen. Tror jeg. Det må i alle fall bli snart, siden fristen for å sende julegaver(i alle fall garantien for at d e kommer fram i tide) er rundt den 13, om jeg ikke tar helt feil.

Dagens sang: Abba – Lay All Your Love On Me. Jeg og Marte har sunget på den hele veien! Forresten var det utrolig dårlig musikk på radioen i dag. Sånn helt ekstremt, lissom. Hehe.