torsdag 11. desember 2008

Torsdag - Treg data setter sine begrensninger.

Heii.

En ny dag er snart over. Dagene bare forsvinner jo! Jeg føler at jeg høres veldig gammel ut når jeg sier det, men egentlig er det sant. Snart er tiende over. Jeg skal begynne på videregående. Hvis de tre åra går lik fort som ungdomsskolen, er jeg snart 18 år. Helt sykt. Jeg har jo så mye jeg skulle gjort før jeg blir voksen! Hvordan kan jeg snart bli 16 år?

I de to første timene i dag hadde vi tysk, og ”minitalk” om jul. Jeg og Anne samarbeida. Jeg sang førstevers på ”Stille nacht, heilige nacht!” Jeg sprakk, så det var ganske så mislykka. Jaja.

Dagens sang: Metallica – No Leaf Clover.

Dataen driver og henger seg opp, så det spørs hvor mye jeg orker å skrive. Litt til skal jeg likevel få ned; det har jeg bestemt! Denne dagen har faktisk inneholdt en del. I fjerdetimen hadde vi nemlig quiz. Vi tok dem på quiz.no og gruble.net; om norske aviser, faktisk, om geografi, 17. mai osv. Jeg var på gruppe med Marita, Birgitte og Camilla, og litt senere joina Sandra oss også. Vil dere høre noe sykt? Vi vant! En pose karameller var premien. Litt koselig. Veldig deilig at vi slapp å ha matte, for det vet jeg ikke om jeg hadde takla særlig bra i dag.
Etter skolen ble jeg og Sandra med Birgitte hjem. Vi spiste Torsdagsmuffins, babla, spilte piano og babla enda mer. Koselig med meget stor K!

I femtida henta pappa meg, og vi kjørte bort på et gamlehjem. Der hadde en del pianoelever fra musikkskolen en liten konsert. Fint å glede andre. Jeg spilte den samme som på musikkskolekonserten forrige torsdag, så det gikk igrunn fint. Da vi kom hjem var vi der bare en liten stund, før vi dro til tante Norun for å feire bursdagen hennes. Lenge siden jeg hadde sett folka!

Marita har oppretta gruppe til meg på Nettby. Søte jenta!

Hadde det ikke vært for dataen tydeligvis har bestemt seg for å være vanskelig i dag, kunne jeg skrevet masse mer; om tida som går så fort, om jula som nærmer seg og om meg som mangler julestemningen nesten totalt. Dessuten unne jeg skrevet om den herlige følelsen av at det snart er helg, og at skoledagen i morgen bare skal bestå av julefrokost, rydding og kunst og håndverk!
Likevel velger jeg å slutte her; har tross alt fått med det viktigste.