mandag 1. desember 2008

Mandag - Advendt.

Det er 1. desember i dag! Godtestreiken min tar slutt, og det feires, særlig siden vi har veldig mye godteri i hus for tida, hihi. Det var herlig å åpne luka i sjokoladekalenderen. Nedtellinga har starta, og det er 23 luker igjen å åpne, 23 dager igjen før julaften. Ja helt seriøst; snart er det jul!

I dag hadde vi forberedelsesdag til i morgen, for da er det engelsktentamen. Vi får eksamenstekstheftet til tiende i fjor, og skal altså ha om ”Time”. Jeg har lest litt, men gjorde det meste på skolen.

Ellers i dag har jeg vært på korps, og øving på musikksolekonsert sammen med en sånn blåser og slagverkgruppe. Vi skal spille ”Bruremarsj fra Vefsen” eller noe sånt, på konserten på torsdag. Utrolig tragisk at vi må møte opp to timer før konserten begynner. Meget unødvendig.

Ellers? Dagens sang: Avenged Sevenfold – Betrayed.

Det var herlig å se folka på skolen i dag igjen, btw! Ingenting så ut til å ha forandra seg særlig mye. Herlig var det også å få vite at vi nesten ikke hadde lekser; bare lese to sider i tysk og litt musikk, noe som er overkommelig. Tysken har jeg allerede lest, så. Typisk det forresten; vi har kjempemasse lekser i valgfag nesten hver uke, mens de andre nesten ikke har noenting(det føles i alle fall slik). Nå har det plutselig snudd; vi har meget minimalt, mens de andre har uoverkommelig store mengder! Ok, jeg er sær. Vi dropper å snakke om lekser, det er kjedelig, og jeg gleder meg til jul. Jeg får masse sånne advendts- og juleklemme-kjedemeldinger. Kjempesøtt!

Da har jeg ikke stort mer å skrive, tror jeg. Gratulerer med dagen, Svein!